Clubnieuws januari 2024

Gepubliceerd op 29 januari 2024 om 19:41

De natte en winterse omstandigheden in december en januari geven maar weer eens aan dat het beter is om in deze periode een vaste winterstop in te voeren.

Geplande wedstrijden worden afgelast, worden niet ingehaald of moeten later alsnog midweeks ingehaald worden. En straks eind mei, als het mooi weer is, zijn we vrij omdat er dan zo nodig nacompetitiewedstrijden moeten worden gespeeld. Het is en blijft een punt van discussie… Als het een beetje meezit qua weer kunnen we komend weekend weer gaan voetballen.

Tijdens de algemene ledenvergadering eind november is mede op voordracht van de aanwezige spelers besloten de senioren en JO19 spelers in te delen als jeugdscheidsrechter. De jeugdcommissie heeft daarop het initiatief genomen de spelers in te delen. Het betekent wellicht dat je 1 of 2 x per jaar moet fluiten.

We gaan er als bestuur vanuit dat iedereen hier aan meedoet. Kun je niet dan zoek je zelf een vervanger. Het mag namelijk niet zo zijn dat de jeugd straks niet kan voetballen omdat er geen scheidsrechter is. Ook bij je eigen wedstrijd wil je toch graag een scheidsrechter?

Wat hebben we de afgelopen weken gedaan? We hadden op zondag 31 december het traditionele carbidschieten. De opkomst viel helaas wat tegen. Het zou mooi zijn om eind december al het Kompenijster carbidschieten op een centrale plek, het trainingsveld, te organiseren. Mooi en sensationeel voor het publiek wat nu genietend van een lekkere oliebol en een biertje massaal in het MFC zat.

Op vrijdag 5 januari hadden we onze traditionele nieuwjaarsborrel met live zanger. Met een opkomst van 101 personen werd het een prima feest met toch wel een kater na afloop. De foto’s in de toegestuurde presentatie wijzen voor zich. Persoonlijk denk ik wel eens waar doen we dit alles voor… Desondanks toch maar weer vol goede moed verder in dit nieuwe jaar.

Pieter Postma

Al bijna 75 jaar Troch Freonskip Sterk

Op 14 augustus 1949 werd de voetbalvereniging T.F.S. officieel opgericht. In augustus bestaan we dus 75 jaar. Besloten is om dit jubileum in het laatste weekend van augustus te gaan vieren. Daarvoor is een jubileum-commissie in het leven geroepen. De commissieleden zijn:

• Bert Nijmeijer (voorzitter)
• Henk de Jong
• Wouter Kats
• Jasmijn Reitsma
Het programma en verder nieuws m.b.t. het jubileum is binnenkort te vinden op deze website.

Klaverjassen

De 5de klaverjasavond van dit winterseizoen is op vrijdag 9 februari a.s. Dit met drie vleesprijzen van vleesbedrijf de Vries uit Veenwouden. We hebben ook een poedelprijs. Iedereen is van harte welkom.