Verslag Jeugdviswedstrijd

Gepubliceerd op 28 september 2016 om 17:07

Rindert Nicolaï wint ook de 2de jeugdviswedstrijd

Op zaterdagmiddag 3 september organiseerde de voetbalvereniging in samenwerking met de korfbalvereniging een viswedstrijd voor de jeugd. Om drie uur hadden zich 7 jeugdspelers en drie begeleiders op de Klamersreed verzameld om in de Fintsjes te gaan vissen. Vorig jaar waren dit er elf vissers, m.a.w. de opkomst viel enigszins tegen. We hadden op 15 gehoopt……

Gedurende de wedstrijd ging het vooral om de strijd tussen de gebroeders Rindert en Jinse Nicolai. Tot de laatste minuut van de wedstrijd bleef het spannend tussen deze twee kemphanen. Uiteindelijk zou Rindert met 1,5 cm verschil broertje Jinse verslaan.

De uitslag:
Omdat de jeugd van de korfbal ook van de partij was hadden we dit keer ook twee meiden aan de waterkant: Wieke de Boer en Renske Mud. Renske had geen hengel maar daar werd uiteraard voor gezorgd. Ook Jan Jille de Boer wist er al pratende twee te vangen. Qua lengte waren deze kleiner dan die van zus Wieke. Dit terwijl hij eerst ook nog met twee hengels zat te vissen….. Korfballer Marten Buisman verloor zijn haak maar wist met een super haak maat 6 van Jan Jille toch nog drie vissen te vangen. Daarmee eindigde hij voor de meiden op de derde plaats. Natuurlijk eindigt er ook altijd iemand op de laatste plaats. Willem Streefkerk had wel een boom aan de haak maar de vis bleef bij hem in het water zwemmen. Gelukkig, ook voor hem was er na afloop een prijs. Bij de prijsuitreiking op de Klameersreed bleken Rindert en Jinse beide maar liefst 12 vissen gevangen te hebben. Met een totale lengte van 166,5 cm werd Rindert voor de tweede keer op rij winnaar van deze jeugdwedstrijd. Alle drie de prijswinnaars konden na afloop een prijsje uitzoeken. Als laatste werd de wisselbeker, beschikbaar gesteld door de voorzitter van de voetbalvereniging, uitgereikt aan winnaar Rindert. Hij mag deze grote beker wederom 1 jaar houden en zal hem volgend jaar september weer moeten proberen te winnen. Tot slot Menno en Rick bedankt voor de ondersteuning en uiteraard boer Jan Nicolai bedankt voor het beschikbaar stellen van het weiland.

Rindert Nicolai

166,5 cm (12)