Wedstrijdverslag | TFS op karakter, maar verliest van Ouwe Syl | 28-10-2017

Gepubliceerd op 2 november 2017 om 13:02

Door: Frits van der Meer

TFS op karakter, maar verliest van Ouwe Syl

DRACHTSTERCOMPAGNIE - Afgelopen zaterdag werd er weer gevoetbald in de Kompenije en ditmaal mogen de jonge jongens tegen Ouwe Syl treden.

Al gauw in de 1e helft zitten de ervaren mannen van Ouwe Syl er bovenop en komen met veel dreiging richting het goal van de 18e jarige Kompenijster Jordan Rezelman. Met al een paar goede reddingen kwam dan toch uiteindelijk de 0-1 niet geheel uit de lucht vallen van Ouwe Syl.
Daarna stropen de Kompenijsters de mouwen op en komen de kansen er ook voor TFS. Met een bal die op de lat wordt gekopt en een enorme kans die 1op1 tegenover de keeper wordt gemist. Hierdoor ging het kompenijster publiek volledig achter de ploeg staan en mede hierdoor werd de thuisploeg steeds beter in hun spel, met een paar mooie aanvallen en hele grote kansen maakt het jeugdige elftal uit Kompenije het Ouwe Syl erg lastig. De irritatie loopt hierdoor steeds verder op bij de uitploeg en dit resulteert ook in een harde duels, waardoor de scheids moest optreden en 3 gele kaarten moest trekken. De 1e helft is zeer boeiend en het publiek wordt vermaakt door een mooie voetbalpot met een wedstrijd die alle kanten uit kan. Uiteindelijk gaat de thuisploeg met een 0-1 achterstand de rust in.

Hoe aantrekkelijk de 1e helft was, leek de 2e helft op een totaal andere wedstrijd. Ouwe Syl kwam al snel met een goede kans, maar door een uitstekende Jordan Rezelman houd TFS het doel schoon in het begin schoon. TFS komt nog met paar kansen maar resulteren niet een goal. De uitploeg maakt de goals uiteindelijk wel, waardoor het vanaf minuut 69 gespeeld is met 0-3 stand voor Ouwe Syl. De kompenijsters komen nog 1 keer in een grote scoringskans, maar het vizier stond niet op scherp dus ook deze kans werd gemist. Ouwe Syl scoort uiteindelijk nog de 0-4, waardoor TFS weer verloren heeft, maar op basis van de 1e helft en begin 2e helft het zichzelf verzuimt te belonen.

Kortom, TFS heeft karakter getoont deze wedstrijd, maar de ervaren ploeg van de Ouwe Syl gaan met een ruime overwinning naar huis.
Volgende week staan de Lions uit Leeuwarden op programma en dit beloofd een interessante wedstrijd te worden.