Clubnieuws | Update Vrijwilligersclub

Gepubliceerd op 28 november 2017 om 09:55

Vrijwilligerswerk

In april van dit jaar zijn we binnen de voetbalvereniging gestart met een klusgroep. Een keer in de twee weken komt de klusgroep op donderdagmorgen bijeen om diverse klusjes binnen en buiten ons clubhuis te doen. In de klusgroep zitten Wieke Kats, Imme Nijboer, Klaas Weening, Michel Houwen en Pieter Postma.

De klusgroep begint altijd om halftien met het drinken van een kopje koffie in ons clubhuis. Uiteraard gaat dit gepaard met een aantal sterke verhalen. Hierbij komt vaak het oude voetbalverleden ter sprake en praat men nog even na over de gespeelde wedstrijden van SC Heerenveen en Feyenoord. Vroeger was het altijd beter. Ook in de Kompenije: toen voetbalden we nog op zondag en hadden we een x aantal seniorenteams en een x aantal jeugdteams…… Om tien uur gaat de klusgroep terug naar de realiteit en worden de klussen onder de aanwezigen verdeeld.

Een van de vaste werkzaamheden van de klusgroep is het legen van de vuilnisbakken op ons sportcomplex. Overvolle vuilnisbakken zorgen voor rotzooi rondom en geven een verkeerd beeld bij de bezoekers en gebruikers van ons mooie complex. De klusgroep zorgt ook regelmatig voor het verwijderen van het onkruid tussen de tegels rond ons clubgebouw. De klusgroep gaat namelijk voor orde en netheid op ons sportcomplex en dat wil men ook graag zo houden. Dat er mensen zijn die zo nu en dan een plantenbak op de kop zetten heeft dan ook geen enkele zin. De klusgroep zorgt er namelijk voor dat deze zware plantenbak weer wordt omgedraaid. Inmiddels zijn er gaten in de bodem van de drie plantenbakken geboord zodat het water weg kan lopen en we er in het voorjaar planten/bloemen in kunnen planten.

Op het veld zorgt de klusgroep voor het ophangen van de doelnetten zodat ook het gras in het doel gemaaid kan worden. Ook de doelpalen zijn door de klusgroep witgeschilderd. Rondom het veld heeft de klusgroep al meerdere reclameborden opgehangen en verwijderd. De reclameborden in de ballenvanger bij het trainingsveld zaten nog maar aan een paar schroefjes vast. Uit het oogpunt van veiligheid heeft de klusgroep de reclameborden verwijderd. Ook toen bleek weer de slechte staat van deze ballenvanger. Allemaal roest, grote gaten in het gaas en veel uitstekende en losse draden. De klusgroep heeft daarop nogmaals contact met de gemeente gezocht met het verzoek de ballenvangers te vervangen. Het resultaat van deze actie was dat het gaas onlangs is vervangen door een net. Helaas was er geen geld meer voor een net in de tweede ballenvanger…..

Ook binnen het gebouw zijn inmiddels de nodige klusjes verricht. Zo heeft de klusgroep al meerdere kapotte tl-lampen vervangen en zijn diverse losse onderdelen weer vastgezet. Op verzoek van de klusgroep is onlangs door Johan Mud de kapotte buitenverlichting vervangen door lampen met sensors. Deze lampen zorgen ervoor dat men ’s avonds weer veilig richting kleedkamers kan lopen. Ook binnen het clubhuis zijn al diverse klusjes verricht. Op de lijst staan nog het ophangen van het dartbord, het aanbrengen van een lampje boven het publicatiebord, het repareren van de pisbak in het herentoilet en de reparatie van de deurdranger naar de hal. Zo zie je: voor de klusgroep zijn er klusjes zat. Klussen waarbij de gezelligheid en clubliefde voorop staat!

Met vriendelijke sportgroet,
Pieter Postma