TFS verliest in een enerverende wedstrijd met bakken ongeluk van ASC’75. (28-9-2019)

Gepubliceerd op 30 september 2019 om 08:45

TFS verliest in een enerverende wedstrijd met bakken ongeluk van ASC’75.

De Kompenijsters gingen na een fantastische eerste helft, waarin ASC’75 compleet werd weggespeeld met een 2-0 voorsprong rusten. Na rust herpakken de gasten uit Augustinusga zich en werd er door middel van twee eigen doelpunten en een doelpunt ver in de blessuretijd de voorsprong uit handen gegeven. Voor TFS wisten Chris Visser en Thijs Boiten het net te vinden.

Vanaf het begin van de wedstrijd had TFS de controle over de wedstrijd en troefde op alle fronten de ex-vierdeklasser uit Augustinusga af. De trage verdediging van ASC had zichtbaar moeite met de watervlugge buitenspelers van TFS, zowel door individuele acties en steekballen werden de gasten aan alle kanten voorbij gelopen, maar de kers op de taart ontbrak om de score open te breken. In de 33e minuut is het toch Chris visser die na een mooie steekbal van Thijs Boiten zijn direct tegenstander kwijt is en de bal voor kan geven, maar hij ziet een kans om zelf te scoren en lepelt de bal binnenkant paal in het doel. Zodoende breekt hij de stand open en staat de 1-0 geheel terecht op het scorebord. TFS zet door en krijgt een corner in de 44e minuut. Een goede corner van Chris Visser beland bij Thijs Boiten die knap voor zijn man komt en de bal uit de lucht bij de eerste paal binnen weet te schieten. De Kompenijsters zaten op rozen en gingen thee drinken met een 2-0 voorsprong.

In de tweede helft herpakken de gasten zich en beginnen ze mede door het invallen van Han Zwart opportunistischer te voetballen, maar echte gevaarlijke schoten op goal werden er niet gelost op het doel van Kompenijster keeper Jeff Aalders. Door het offensieve voetbal van ASC kwamen er ruimtes voor TFS om in de counter toe te slaan. Af en toe werd de achterlijn bereikt, maar ontbrak het bij TFS aan om de bal bij de juiste kleur te krijgen in de zestien. In de 75e minuut viel dan toch een doelpunt aan de zijde van ASC. Rechtsback Jille Peters wil de bal weg schieten uit de 16, echter gooit de speler van ASC zijn been er voor en rolt de bal heel ongelukkig langzaam het goal in. Augustinusga ging op zoek naar de gelijkmaker en speelde achterin 1 op 1. Uiteraard leverde dit veel ruimte op voor de snelle Chris Visser die door een steekbal vanaf het middenveld alleen op de keeper af weet te komen en de bal in de verre hoek plaatst. Het is Farshid Sheni die voor de zekerheid het laatste zetje geeft, maar de scheidsrechter keurt de goal af wegens een dubieus buitenspelval. Lang kon er niet over vergaderd worden, terwijl de spelers van TFS nog aan het juichen zijn liet de scheids het spel al weer hervatten. ASC kon vrij door op de keeper af, maar het is Robin van Es die aan de noodrem trekt en de eventuele gelijkmaker voorkomt. Toch komt ASC even later in de 87e minuut op gelijke hoogte door een eigen doelpunt van ongeluksvogel Jille Peters die de bal tegen wil houden, maar hij raakt de bal compleet verkeerd en de bal rolt wederom langzaam het doel in. TFS laat zich niet bij de pakken neerzitten en gaat met inmiddels 90 minuten spelen op de klok opzoek naar eerherstel. Het is Nick de Roos die de bal krijgt op het middenveld en het probeert van verre afstand om de bal over de keeper te lepelen. Zijn poging spat uiteen op de lat. In een wedstrijd waarin geen brancard aan te pas is gekomen werd er toch een kleine 12 minuten blessuretijd bij geteld.

In de blessuretijd was het wachten op een doelpunt van een van de teams en die kwam er: in de 100e minuut is het ASC’r Auke Alma die de bal toe krijgt gespeeld en de 2-3 hard in het dak van het doel schiet. In een enerverende wedstrijd is het ASC dat aan het langste eind trok. De Kompenijsters hadden een overwinning verdiend gezien de eerste helft en de kansen de tweede helft.

Aankomende zaterdag staat VCR op het programma. De ploeg uit Rinsumageest is het vorige seizoen gedegradeerd uit de vierde klasse en zal gebrand zijn om zo snel mogelijk weer te gaan promoveren. De wedstrijd wordt om 14:30 thuis afgetrapt op het ’t Trefpunt.