TFS speelt gelijk tegen VV Heerenveen (18-10-2019)

Gepubliceerd op 19 oktober 2019 om 16:08

Vrijdagavond 18 oktober oefende TFS tegen de nog ongeslagen lijstaanvoerder van de 5e klasse A: V.V. Heerenveen. In een boeiend duel stond er na negentig minuten 2-2 op het scorebord.

TFS miste een groot aantal spelers door ziekte en/of blessures, waardoor trainer Gellert noodgedwongen moest improviseren. Vanaf het eerste fluitsignaal liet VV Heerenveen zien dat het vrij aardig kon voetballen. Het tempo lag echter te laag om TFS echt aan het wankelen te krijgen en daarmee gevaarlijke kansen te creëren. TFS wist slim om te gaan met de ruimtes voorin en was levensgevaarlijk vanuit de tegenaanval. Toch viel het eerste doelpunt juist door een tegenaanval van V.V. Heerenveen. De snelle spits werd met bal en al door keeper Aalders in de zestien getoucheerd en de uitstekend fluitende Jelle Tjibbesma gaf hiervoor een terechte penalty. Met een droog schot namen de gasten de voorsprong, 0-1.

Zoals TFS dit seizoen al eerder liet bewees, liet TFS zien over veel veerkracht te beschikken. Vanuit prachtig combinatiespel werd Chris Visser in stelling gebracht. Laatstgenoemde twijfelde niet en verschalkte de doelman van V.V. Heerenveen met een geplaatst afstandsschot. De teams gingen met een 1-1 stand rusten.

In de tweede helft ging TFS iets hoger spelen, waardoor er voor de gasten meer ruimte ontstond achter de verdediging van TFS. Door een slimme loopactie uit het middenveld in de ruimte kwam de V.V. Heerenveenspeler met een soepele beweging oog in oog met doelman Aalders. De voorhoedespeler rondde beheerst af en TFS moest zich voor de tweede keer deze wedstrijd terug knokken van een achterstand. Na enkele wisselingen in het veld, was het nota bene de bijna-getransfereerde- Jorrit Loopstra die zijn grote liefde een mooi afscheidscadeau gaf. Nick de Roos gaf een prachtige splijtpass richting de spits en Loopstra schoot de bal uiterst koelbloedig in het net. Na de verdiende 2-2 waren er niet veel kansen meer te bespeuren op het Trefpunt en kan TFS terugkijken op een geslaagde oefenwedstrijd.

Wij vroegen nadien aan trainer Gellert hoe hij de wedstrijd had ervaren: ‘’Wij kennen onze kwaliteiten en wisten dat we te maken kregen met een goed voetballende tegenstander. Wij hebben misschien minder vaak de bal in ons bezit, maar wanneer wij de bal hebben, gaan wij er effectief mee om. Ik vind het een knappe teamprestatie en het is vooral leuk voor Jorrit dat hij nog een mooie goal mag maken in het groen. Ik heb de transfersom van Jorrit ook laten ophogen naar 200.000 euro om hem te behouden, maar je weet hoe het gaat in de voetballerij..’’

Ook Remco van der Mei- die in de zestigste minuut na een prima wedstrijd naar de kant werd gehaald- was tevreden: ‘Ot et net mooi ken, don maar net; mar we wolle een resultaat, niks mear, niks minder.’
En daarmee sloeg de back met het gouden linkerbeen de spreekwoordelijke spijker op zijn kop: TFS gaat voor elkaar voor het vuur en haalt met mooie uitvallen en hard werken prima resultaten. Volgende week zaterdag speelt TFS tegen Westerkwartier haar vijfde wedstrijd van de competitie. Jij komt toch ook?