TFS boekt eerste thuisoverwinning tegen De Lauwers (2-11-2019)

Gepubliceerd op 5 november 2019 om 19:24

De Kompenijsters hebben zaterdagmiddag terecht met 4-2 gewonnen van de De Lauwers. De ploeg uit Warfstermolen verloor in september voor het laatst, maar trof op sportpark ’t Trefpunt een gretig TFS. Met een knappe hattrick van Nick de Roos en één doelpunt van Chris Visser zorgden zij deze middag voor de Kompenijster doelpuntenproductie.

Op een nat grasmat werd er onder leiding van arbiter J. Wagenaar om 14:30 afgetrapt tegen de toen voorafgaand van de wedstrijd nummer 5. TFS begon vanaf minuut 1 met een veldoverwicht en kon het eerste halfuur verschillende malen gevaarlijk worden doormiddel van goed voetbal. Na 5 minuten kon Jogchum Otten de Kompenijsters al op voorsprong brengen, maar zijn inzet met z’n chocoladebeen ging vanaf 5 meter rakelings naast. De grootste kans kwam op naam van Rudmer Mulder die vanaf de achterlijn de bal in één keer op goal schiet, maar hij ziet zijn kans op de verre paal uiteen spatten. Vier minuten later in de 30e minuut is dan eindelijk de geheel terechte openingstreffer van TFS. Vanuit een vlotte ingooi wordt Nick de Roos de ruimte ingestuurd tussen twee verdedigers, wat hem tot een schot brengt in de zestien die tegen de touwen aan vliegt. Hierna is het de Lauwers dat via de directe bal op de lange spits tot een kans probeert te komen. De verdedigers van TFS wisten hem fysiek niet af te troeven wat in de 39e minuut een grote kans opleverde, de aanvaller van de Lauwers ziet zijn inzet op de paal belanden, in tweede instantie wordt het leer als nog tegen de netten aan geschoten, maar hij staat terecht buitenspel en werd het doelpunt afgekeurd. Zodoende ging TFS met een 1-0 voorsprong de rust in.

Na de thee is TFS net als in het eerste bedrijf de eerste minuten de betere ploeg en weet het al na 5 minuten de voorsprong te verdubbelen. Het is Rudmer Mulder dat vanuit een mooi uitgespeelde aanval Chris Visser in scoringspositie zet en laatstgenoemde verdubbeld de marge naar twee (2-0). Na het doelpunt van TFS werden de mannen uit Warfstermolen als maar gefrustreerder op zowel de scheids maar wat ook werd geuit in de duels met de Kompenijsters. In de 56e minuut is het dan ook de verdedigend middenvelder van de Lauwers die zich even liet gaan en rechtsvoor Tim Nijmeijer gefrustreerd natrapte. De scheids trok hiervoor een rode kaart, waardoor de blauw-witten met een man minder op het veld stonden. Door de rode kaart begonnen de Kompenijsters erg zenuwachtig te voetballen, waardoor de Lauwers met kansen begint te komen. Nadat het Kompenijster centrale duo niet goed georganiseerd stond is het de Lauwers dat toe slaat vanuit een ingooi op Bert Jager die de bal achter de keeper schiet (2-1). Echte grote kansen kreeg de Lauwers niet, maar ze klopten nadrukkelijk aan bij de defensie van TFS. Dat de Kompenijster aanval elkaar de laatste weken zich blindelings weet te vinden werd ook dit maal duidelijk. De ingevallen Farshid Sheni houdt de bal knap binnen vanaf de achterlijn en hij weet Nick de Roos als vrij man voor de goal te vinden. Goalgetter de Roos weet hier wel raad mee en tekent in de 73e minuut voor zijn tweede van de middag (3-1). De Lauwers laat zich niet bij de pakken neerzitten en gaat met fysieke kracht opzoek naar de aansluitingstreffer en die komt er. In de 85e minuut is het Bert Jager die vanuit de corner aan komt stormen en de bal kiezelhard in de kruising kopt (3-2).

Het werden drie spannende minuten voor de Kompenijsters, maar nadat de spelers van de Lauwers de bal inleverden bij Tim Nijmeijer en de bal bij de gehele aanval voorbij laat gaan is het uiteindelijk “ja wie anders” Nick de Roos die zijn derde van de middag maakt en tevens de eindstand bepaalde op (4-2). Na afloop van de wedstrijd mocht Nick de Roos de bal mee naar huis nemen en zijn vriendin was er maar al te blij mee dat ze nu eindelijk een nieuwe voetbal in huis hebben.