Clubnieuws januari 2020

Gepubliceerd op 18 januari 2020 om 13:30

Sportief partnership

v.v. T.F.S. heeft onlangs een contract afgesloten met de Sc Heerenveen om te gaan samenwerken. Dit betreft voorlopig alleen de jubileumactiviteiten van Sc Heerenveen. Contactpersonen namens de v.v. T.F.S. zijn Geert Drost en Pieter Postma. De deelname aan dit alles wordt bekostigd vanuit de opbrengst van de niet begrote Poiesz actie. Voor beide is Geert Drost namens de JC de contactpersoon, c.q. initiatiefnemer. De Poiesz actie start in februari.

Op zaterdag 21 maart en zondag 3 mei a.s. proberen we met een bus vol Kompenijsters naar resp. de wedstrijd sc Heerenveen – RKC en sc Heerenveen – PSV te gaan. De kaarten voor ons TFS-ers kosten 10 euro per persoon. Nadere info voor de aanmelding e.d. volgt eind deze maand.

Als v.v. gaan we ons voor wat betreft de jeugd voornamelijk richten op de sponsorloop in/bij het Abe Lenstra stadion. Dit op woensdag 1 april a.s. De sponsorloop is voor de jeugd t/m 11 jaar. Voor nadere info kun je terecht bij initiatiefnemer Geert Drost. Bij deelname aan de sponsorloop maak je kans op deelname aan de jubileumwedstrijd 100 tegen 11. Daarbij spelen 100 jeugdspelers tegen 11 van de 1ste selectie van Sc Heerenveen. Het jubileum is in september.

De oudere jeugd, t/m 15 jaar, kan meedoen aan het FIFA-toernooi. De finale hiervan wordt op de jubileum dag vanaf de middenstip in het Abe Lenstra stadion gespeeld. Dit voor een volle tribune. Je kunt je opgeven bij Geert Drost.

Voor onze vrijwilligers zijn er gratis thema bijeenkomsten, dit incl. het bezoek aan de thuiswedstrijd van die avond. Voor eventuele belangstelling kun je terecht bij Pieter Postma.

Zie voor meer informatie over deze partnership het bericht onderaan.

Opbrengst aardappelactie

Bij de aardappelactie zijn ruim 3500 kg aardappels verkocht! De opbrengst van deze actie bedroeg bijna 1300 euro. Iedereen bedankt!

Gezocht.....

Als voetbalvereniging zijn we op zoek naar een materiaalbeheerder die voor onze dure materialen zorgt en tevens zorgt dat het materiaalhok opgeruimd is. Hij/zij is het aanspreekpunt richting trainers/leiders/bestuur qua materialen. Je kunt je voor deze belangrijke functie aanmelden bij het bestuur.

Zaalvoetbaltoernooi smallingerland

Op vrijdag 27 december jl. wist het zaalvoetbalteam van leider Bert van Boornbergum zm en ONT te winnen. Een dag later werd in de kwartfinale met 2-1 van ONB verloren. Mede topscoorder van het toernooi werd Chris Visser. Al met al een prima presentatie na een jarenlange afwezigheid op dit toernooi.

status aanleg kunstgrasveld

Binnenkort gaan we met de korfbal om tafel om de plannen nader uit te werken. Namens de voetbal zitten Frits v.d. Meer en Robin van Es in de commissie kunstgrasveld. De bedoeling is dat de korfbal op het met rubber ingestrooide kunstgrasveld kan trainen en korfballen en dat de voetbal de jeugdwedstrijden t/m de JO10 en er op kan voetballen. In de periode dat de korfbal in de zaal zit kan de voetbal op het kunstgrasveld trainen. Het kunstgrasveld wordt wedstrijd klaar opgeleverd.

Sportief Partnership van Clubplan - Samen winne we meer

Ingezonden:

Zoals de meesten van jullie wellicht al weten doen we dit seizoen mee met Sportief Partnership van Clubplan. Samen winnen we meer!

Omdat sc Heerenveen dit jaar 100 jaar bestaat worden er diverse acties gehouden bij sc Heerenveen. Ook vinden ze het belangrijk dat het goed gaat met de amateurvereniging in de regio. Zo willen ze dat wij mee kunnen profiteren van deze acties. Zo is Sportief Patnership ontstaan: een intensieve samenwerking waarin iedereen wint. Qua financiën zullen wij als ‘kleine ’club er waarschijnlijk niet aan verdienen maar hopen wel uit de kosten te komen met de diverse acties die gehouden worden.

Het gaat ons als Jeugdcommissie en het bestuur van TFS er vooral om dat het club gevoel wordt versterkt! Ik verklap niet te veel maar wil jullie wel even melden dat er binnenkort een FIFA-wedstrijd wordt gehouden voor de spelers van de J013 en J014 in de kantine van TFS en dat de winnaar van deze avond een uitnodiging krijgt om mee te doen met de kruisfinales in het sc Heerenveen stadion. Deze vinden plaats op 10 april 2020.

Uit deze voorrondes komen 2 winnaars en deze zullen samen gaan strijden in het stadion op de middenstip tijdens het Jubileumfeest van sc Heerenveen. Dit in September 2020. Dus dat belooft wat!!

Dan nog de sponsorloop!

Er wordt een sponsorloop gehouden op woensdag 1 april a.s. Dit vanaf 15:00 voor de kinderen tot de J011. (dus bij ons mogen de J09 en J010 meedoen) De kinderen laten zich sponseren door bekenden en familie of door dorpsgenoten. Het doel is de clubkas te spekken maar vergeet niet dat het een onvergetelijke ervaring is voor deze kinderen. Want het parcours loopt door het stadion heen. Maar er is nog meer… de deelnemers van de sponsorloop dit seizoen kunnen een onvergetelijke prijs winnen: als jij jouw eigen club goed helpt met deze actie, dan maak je kans op de Wedstrijd van je Leven! (in het Abe Lenstra Stadion, tijdens het Jubileumfeest) Dit wordt echt uniek, maar daar kom ik nog wel een keer op terug!

Indien er vragen zijn kunt u altijd met mij contact opnemen.

Namens het Jeugdbestuur

Geert Drost