Throwback thursday - Eastermar - vv TFS

Gepubliceerd op 15 april 2021 om 13:27

Op deze mooie zonnige zaterdagmiddag stond de openingswedstrijd van het seizoen 18/19 op het programma. Met toen die tijd Hans Gellert als nieuwe trainer aan het roer en met de jongens J. Booi en R. van der Mei die terug kwamen van het respectieve SV Houtigehage beloofde het een buitengewone spannende duel te worden in en tegen titelkandidaat Eastermar. Al in de 11e minuut wist TFS op voorsprong te komen. T. Nijmeijer weet de lange bal van rechtsback F. van der Meer knap binnen te houden vanaf de achterlijn, waarna hij R. Mulder in een directe scoringspositie zette en zodoende de stand op 0-1 bracht. Met Catenaccio voetbal en flitsende uitbraken vanaf de flanken maakten de Kompenijsters het de thuisploeg ontzettend lastig. Pas in de laatste 20 minuten begon Eastermar nadrukkelijk op de deur te kloppen van doelman R. Ypma. Met hier en daar een overtreding moest de scheidsrechter de groen-hemden met in totaal 7 gele kaarten in bedwang houden. Nadeliger was dat dan ook F. Sheni in de 82e minuut zijn tweede gele kaart pakte en moest inrukken. Maar ook met 10 man wist TFS de aanvalsdwang van Eastermar tegen te houden tot in 89e minuut. In de absolute slotfase maakt R.J. Bron een overtreding in het zestien meter gebied. De scheids gaf Eastermar een penalty toe, de absolute kans op de gelijkmaker voor de Eastermarders, maar dan... was daar de goalie R. Ypma die de hoofdrol pakte in deze wedstrijd! Zodoende verraste TFS vriend en vijand en namen de groen-hemden de drie punten mee naar Kompenije!

#TrochFreonskipSterk #úsklupinklupfoarelk