TFS verliest de wedstrijd in 7 minuten van De Lauwers.

Gepubliceerd op 28 september 2021 om 18:19

Nadat TFS de (oefen)bekercampagne met 0 punten afsloot tegen respectievelijke RWF, Westerkwartier en Waskemeer stond afgelopen zaterdagmiddag de uitwedstrijd tegen De Lauwers op het programma. De wedstrijd werd door twee tegendoelpunten binnen 7 minuten al verloren. Helaas had het elftal van Andre van der Veen meer verdiend deze wedstrijd maar moest het genoegen nemen met een 2-1 nederlaag.

Na een minuut stilte voor de oud voorzitter van De Lauwers startte beide ploegen de wedstrijd met aanvallende intenties. Waar De Lauwers gevaarlijk probeerde te worden door de bal voor te brengen vanaf de zijkanten is het TFS dat de ruimtes achter de verdediging probeert te zoeken. Helaas viel in de 10e minuut al bij de eerste tegencorner van de wedstrijd een doelpunt voor De Lauwers. Door het ongelukkig doorkoppen van de verdediger van TFS viel die tegen de neus van een andere Kompenijster waardoor hij via binnenkant paal voor de voeten belandde voor een speler van De Lauwers die binnen wist te tikken (1-0). TFS wist in het eerste kwartier meerdere keren gevaarlijk te worden maar tot een daadkrachtig schot kwam het niet. In tegenstelling tot TFS weet De Lauwers in de 17e minuut wederom te scoren uit een corner. Ditmaal wordt er niet kort gedekt en wist De Lauwers speler Bert Jager vrij in te koppen (2-0). TFS laat echter de kop niet zakken. Er werd goed gevoetbald, mede door de krachtsinspanning van het elftal en de in de eerste helft uitstekend spelende Tim Nijmeijer. De watervlugge speler weet na een mooie steekbal van Jorrit Loopstra in de 28e minuut één op één te komen met de keeper en zodoende de aansluitingstreffer binnen te schuiven (2-1). De groen-hemden probeerde hierna door te drukken en opzoek te gaan naar de gelijkmaker. Het bleef vooral bij dreiging en niet tot doelpunten. Toch ging TFS met het meest positieve gevoel de rust in en is het vooral de thuisploeg die op alles en nog wat loopt te zeuren.

Na de thee was het spelbeeld de eerste vijftien minuten onveranderd. TFS had de bal en ging opzoek naar de gelijkmaker. Hierna kwam de vermoeidheid er in sluipen en werden de eerste spelers noodgedwongen gewisseld. De verhoudingen veranderden en De Lauwers groeide in de wedstrijd. Het is TFS keeper Jeff Aalders, ook wel de zwarte panter genoemd die de Kompenijsters goed op de been weet te houden en de groen-hemden erin laat geloven. Met Frits van der Meer als extra spits begint TFS steeds meer met de klassieke Engelse lange bal te spelen om zo een doorbraak door de defensie van De Lauwers te creëren. Helaas verandert er weinig aan het verhaal van de wedstrijd. Er is veel dreiging maar echte scoringskansen blijven uit. De wedstrijd werd in de 90e minuut uiteindelijk afgesloten met een klein opstootje met een rode kaart waardoor de Lauwers de wedstrijd eindigde met tien spelers. De scheids vond het hierna wel welletjes en zodoende keerde TFS met lege handen naar huis. Een gelijkspel was enigszins terecht geweest. Maar zoals Johan Cruijff zou zeggen: “Je moet schieten, anders kun je niet scoren”.

Aankomende zaterdag speelt het vlaggenschip de eerste thuiswedstrijd van de competitie tegen Eastermar. Aftrap is om 14:30.