Sterk TFS weet niet te scoren en verlies nipt van De Sweach

Gepubliceerd op 13 december 2022 om 13:45

Vandaag stond de laatste wedstrijd voor de winterstop op het programma. TFS heeft het de laatste wedstrijden behoorlijk lastig en weet zijn opgelegde kansen niet af te maken. De ploeg van Beetsterzwaag doet het daarentegen uitstekend en won vorige week knap met 3-2 van Donkerbroek.

De ploeg uit de Sweach kwam tegen TFS uitstekend uit de startblokken. Al binnen enkele minuten stond er 0-1 op het scorebord door een goed stiftje van de spits van de Sweach. Na de tegengoal ging TFS steeds meer via goed voetbal op zoek naar de gelijkmaker. Timen, Jille en Nick werden steeds vaker gevonden en hierdoor kwamen er enkele kansjes voor de thuisploeg. De grootste kans was voor Jille Peters, die in de kleine ruimte prima werd vrijgespeeld. Zijn schot werd echter door een reflex van de doelman gepareerd. Verder werd TFS, voor rust nog redelijk gevaarlijk via enkele standaardsituaties maar wederom tot een doelpunt kwam het niet. In de tweede helft, op een verlicht veld, domineerde TFS bij vlagen behoorlijk. Via voorzetten en standaardsituaties kwam TFS nog tot enkele grote kansen maar deze werden helaas weer niet verzilverd.

De wedstrijd bleef hierdoor steken op 0-1 waardoor De Sweach klimt richting de middenmoot.

Na de winterstop zal TFS op zoek moeten naar meer doelpunten. Het voetbal is bij vlagen prima, maar alleen door het scoren van doelpunten zullen er punten volgen. De ploeg hoopt in januari weer te beschikken over topscorer Klaas Nijboer (schorsing) en Rienk-Jan Bron (blessure). Tim Nijmeijer hoopt zijn rentree volgend seizoen te maken (blessure).