Matig TFS verliest van effectief ASC

Gepubliceerd op 29 november 2022 om 09:23

Na het verlies tegen Eastermar vorige week mocht TFS het deze week thuis opnemen tegen ASC, die op een verrassende vierde plek staan met 12 punten uit zeven wedstrijden. Met een goed uitgedacht strijdplan gaat de thuisploeg deze wedstrijd met veel vertrouwen op een goed resultaat in. Voorafgaand aan de wedstrijd was er een sfeeractie van de trouwe TFS-supporters met groen zwarte rookbommen achter de goal van ASC. TFS werd ook luid toegeschreeuwd door de afwezige aanvoerder Janco Booi. Hij kon door ziekte niet spelen maar tijdens de wedstrijd werd wel duidelijk dat met zijn stem niks mis was.

Toen de rook was opgetrokken vloot scheidsrechter Jan Baron voor het begin van de wedstrijd, meteen vanaf het begin was het duidelijk dat TFS de bal aan ASC liet. Beide ploegen waren in de beginfase erg slordig en werden er geen kansen gecreëerd door beide ploegen. ASC kon ondanks het vele balbezit niet bij de goal van Jeff Aalders komen. De eerste kans van de wedstrijd ontstond pas in de 14e minuut nadat Rudmer Mulder een goede steekbal geeft op Nick de Roos. Hij geeft de bal scherp voor maar de spitsen van TFS komen net te laat waardoor de bal voor de goal van ASC langsgaat. Minuten later is het weer TFS dat gevaarlijk wordt vanuit een vrije trap op de helft van ASC. Nick gooit de bal richting tweede paal waar Arjen van der Wijk de bal rakelings naast kopt. Nadat een slecht genomen corner van ASC wordt verwerkt gaat TFS in de counter en is het Nick die opnieuw gevaarlijk is maar ziet zijn inzet gekeerd worden op de lijn. De club uit Augustinusga heeft veel de bal en probeert de stugge verdediging van TFS stuk te spelen. Tot nu toe zijn het alleen een paar afstandsschoten dat ASC bij elkaar heeft gespeeld.De eerste kaart van de wedstrijd komt op naam van Gjalt Stienstra na een domme overtreding met een donkerrood randje. Ook de spits van ASC krijgt van de goed fluitende scheidsrechter een gele kaart. De grootste kans van ASC in de eerste helft komt uit een kort genomen corner. De bal wordt in één keer op goal wordt geschoten waarbij de keeper van TFS een goede redding in huis heeft waardoor beide ploegen na ruim 45 minuten in evenwicht de kleedkamer gaan opzoeken.

In de tweede helft is het weer ASC dat de bal heeft en ten opzichte van de eerste helft wordt dat nu wel omgezet in kansen. In de 57e minuut is het raak voor ASC. Uit een goedkoop gegeven vrije trap op randje zestien schiet tegenstander Thomas de Haan de bal achter Jeff Aalders in de goal en komt ASC op een 0-1 voorsprong. Na de goal is TFS het even helemaal kwijt en wordt ASC minuten na de goal weer gevaarlijk maar schuift de nummer 9 van ASC de bal rakelings naast de goal. TFS kan na de goal nog wel iets terugdoen na opnieuw een vrije trap van Nick. De kans wordt gevaarlijk maar hij ziet zien inzet opnieuw knap gekeerd worden door de keeper van ASC die deze wedstrijd een puike pot keepte.

In de 70e minuut minuut valt de beslissing van de wedstrijd als Tamme de Boer, die net was ingevallen, makkelijk wegdraait bij een verdediger van TFS en de bal knap uit de draai binnen schiet. Het staat 0-2. ASC neemt na de goal wat gas terug en TFS gaat op zoek naar een eretreffer en vindt die bijna uit een afgedwalen voorzet van Michiel Veenstra die net langs de kruising vliegt. Maar het is ASC die het doel opnieuw vindt nadat een verdediger van TFS de bal naar de keeper terugspeelt maar geen rekening houdt met de spits van ASC die er nog stond. De spits maakt er dankbaar gebruik van en tekent de 0-3. Het laatste wapenfeit komt nog wel op naam van TFS, na een vermeende handsbal uit een corner wordt de bal op goal geschoten maar de keeper van ASC houdt zijn goal schoon. ASC neemt de drie punten dik verdiend mee terug naar Augustinusga.

Komend weekend is het eerste elftal vrij. Het tweede elftal mag om 12:15 uur aantreden in Beetstersweach tegen De Sweach 2. De Sweach is tot nu toe ongeslagen en speelde afgelopen weekend gelijkspel. Met maar vier punten verschil is ons tweede elftal erop gebrand om de punten mee terug te nemen naar Kompenije.