Clubnieuws januari 2023

Gepubliceerd op 21 januari 2023 om 11:20

We hebben de nieuwjaarsreceptie met de korfbalvereniging weer achter de rug en staan nu aan de start van de 2 de competitiehelft. Hopelijk blijven we bespaard van de virussen rondom ons heen en kunnen we de competitie weer als vanouds afsluiten. Dit met een mooie seizoenafsluiting in juni voor zowel de jeugd als de senioren.

De eerste competitiewedstrijden van de senioren staat gepland op zaterdag 21 januari a.s. met een thuiswedstrijd van het 1 ste elftal. Wat betreft de jeugd zijn op het moment dat ik dit schrijf de nieuwe indelingen bekend maar laat het programma nog even op zich wachten. Wellicht begint de nieuwe wedstrijdenreeks begin februari. Met de vele vrijwilligers als trainer, leider of grensrechter hoop ik dat we als voetbalvereniging weer een aantal mooie succesjes gaan boeken. Een kampioensteam bij de jeugd zou mooi zijn en een wat meer scorend vermogen bij het 1 ste van de senioren zou ook mooi zijn. Dit zal het nog jonge team wellicht doen stijgen tot de door velen gewenste middenmoot. Mooie uitdagingen voor de komende maanden.

Binnen de jeugdafdeling is het de komende maanden kijken hoe verder in het seizoen 2023-2024. De huidige jeugd wordt weer een jaartje ouder en dat betekent dat we bij de JO13 moeten overgaan van een achttal naar een elftal. Om een elftal te kunnen bemannen hebben we meer spelers nodig, m.a.w. we moeten met zijn allen op zoek naar spelers rond de 12, 13 en 14 jaar die lid willen worden van onze voetbalvereniging. Mocht dit niet lukken dan zal er met spelers “geschoven” moeten worden. Het mooiste is en blijft voetballen tegen je leeftijdsgenoten, maar helaas, bij een dorpsclub als de onze is dat niet altijd te realiseren. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt….

Lid worden van onze voetbalvereniging kan vanaf 4 jaar. De 4, 5 en 6-jarigen betalen geen contributie. Meisjes zijn ook van harte welkom. Nieuwe leden kunnen zich aanmelden middels het invullen van het aanmeldformulier op onze website.

Pieter Postma (voorzitter v.v. T.F.S.)
11 januari 2023