TFS 1 weet eerste wedstrijd van 2023 te winnen!

Gepubliceerd op 31 januari 2023 om 18:48

Na de afgelaste wedstrijd van een week eerder nam het eerste van TFS het afgelopen zaterdag (28 januari) op tegen vv Surhuisterveen voor de eerste competitie wedstrijd van het nieuwe jaar. Ondanks dat de laatste overwinning al even geleden is ging de ploeg van Robin van Es met veel vertrouwen de wedstrijd in om de drie punten mee terug te nemen naar de Kompenije.

In de eerste helft waren er niet veel kansen voor beide partijen. VV Surhuisterveen had een grote kans maar kon deze niet omzetten tot een voorsprong. Dit door een geweldige redding van Jille Peters die bal van de lijn haalde. Vlak voor rust werd Gjalt Stienstra net voor de zestien meter onderuit gehaald . Remco van der Mei nam de vrije trap maar de bal kaatste terug van de lat. Rudmer Mulder weet de bal echter alsnog de bal binnen te koppen waardoor TFS net voor het fluitsignaal op een 0-1 voorsprong komt.

Na de rust ging TFS met volle moed de tweede helft in. Beide teams weten meer kansen te creëren dan in de eerste 45 minuten, met name VV Surhuisterveen is gebrand om de 1-1 te maken. Ondanks de vele kansen van de tegenstander weet onze keeper Michael Plaisier de ballen één voor één tegen te houden. Ondertussen jaagt ook TFS naar de 0-2 en met grote kansen van Nick de Roos en Timen de Meer is TFS ook dichtbij een tweede doelpunt.

Het tweede doelpunt komt echter op naam van Klaas Nijboer te staan. Na zijn schorsing weet hij de bal net vanaf buiten zestien meter in het doel te schieten. Enkele spannende minuten later klinkt het eindsignaal en neemt de ploeg van Robin van Es de punten mee terug naar De Kompenije.

Dit weekend is er weer volop voetbal op ’t Trefpunt. Vrijdagavond om 19:30 uur speelt het tweede elftal tegen Waskemeer 5. Op zaterdagochtend spelen JO17 EN JO8 om 11:00 uur hun wedstrijden en om 15:00 uur treedt het eerste aan tegen Jistrum.