TFS1 weet niet te winnen op kunstgras tegen Udiros

Gepubliceerd op 4 april 2023 om 20:10

Op een winderige en soms miezerige middag nam TFS het op tegen Udiros. Na het gelijkspel van ONB waren de groenhemden op zoek naar meer. Winst op Udiros zou namelijk stijging en de magische grens van 20 punten doorbreken.

Na het eerste fluitsignaal in Nieuwehorne bleek het goede voetbal van een week eerder volledig verdwenen te zijn. De spelers van Robin van Es wisten op het veld niet waar ze het moesten zoeken en na een klein kwartier stond TFS al op 1-0 achterstand. Nog geen tien minuten later maakt Udiros op dezelfde wijze ook de 2-0 waarbij de rechtsback van Udiros weer de aangever was. Een kwartier voor rust moet trainer Robin van Es zijn eerste noodgedwongen wissel maken van de wedstrijd. Jille Peters ontving de bal en werd door de tegenstander geraakt op zijn schenen en kan de wedstrijd niet uit voetballen, Sjoerd Bouma wordt voor hem erin gebracht.

Voordat de spelers naar de kleedkamers gaan maakt Udiros ook nog de 3-0 waarbij de spits voor zijn hattrick tekent. Tijdens de rust worden er een tweetal spelers gewisseld en proberen de groenhemden de schade te beperken. Janco Booi die terugkomt van een blessure vervangt Klaas Nijboer en Jesse Kats kwam erin voor Gjalt Stienstra.

Qua doelpunten wordt de schade beperkt, maar op het gebied van spelers niet. Laatste wissel van de wedstrijd, Gijs Vlastuin die erin kwam voor Remco van der Mei, verdraait op een vervelend wijze zijn knie en verlaat na amper vijf minuten alweer het kunstgrasveld. Omdat de wissels inmiddels op zijn moet TFS de wedstrijd zien te overleven met tien man. Zoals gezegd blijft de schade qua doelpunten beperkt en is de eindstand 3-0. Deze wedstrijd was snel te vergeten.

Komend weekend staat de inhaalwedstrijd tegen VVT op het programma. Als we de weersvoorspellingen mogen geloven kunnen de paraplu's thuisblijven en is een zonnebril hopelijk geen overbodige luxe. We hopen jullie zaterdag om 15:00 te zien op 't Trefpunt.

Roelof Smeding
een jaar geleden

Jammer ja soms zit het even tegen. Op naar de volgende thuiswedstrijd en met alle inzet voor de winst gaan!