TFS weet niet te winnen van angstgegner VVT

Gepubliceerd op 11 april 2023 om 19:32

Afgelopen zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen VVT op het programma. Als we de voorspellingen mochten geloven konden we deze wedstrijd met een zonnebril bekijken. Helaas liet de zon het vandaag afweten in Kompenije. De laatste overwinning tegen VVT dateert alweer uit 1995/1996 en is er sprake van een echte angstgegner.

Even voor 15:00 uur komen spelers en staff het veld op. Nadat scheidsrechter T. Sietzema de digitale spelerspassen heeft gecontroleerd is het tijd om de wedstrijd te beginnen. De spelers waren gemotiveerd en zijn er nog steeds op gebrand om de twintig punten te behalen. Op papier lijkt de wedstrijd tegen VVT in eerste instantie niet onmogelijk.  Al snel bleek het dat VVT in de omschakeling zijn kansen moest creëren en werd er door de snelle buitenspelers gevaar gesticht. Ook voor TFS zijn er een spaarzame kansen om op voorsprong te komen, maar zoals het gehele seizoen al is gebleken is het maken van doelpunten lastig voor de thuisploeg.

Beide ploegen gaan met de brilstand de kleedkamers in. In de rust werden een aantal wissels doorgevoerd om goals te maken. De tweede helft is nog maar net begonnen of VVT maakt de eerste doelpunt van de wedstrijd. De middenvelder van VVT zag de goalie te ver van zijn doel staan en besloot van ongeveer 35 meter te schieten en beland met enige geluk onderkant lat in de goal. Een aantal minuten later is het invaller Jesse Kats die een voorzet geeft en in de voeten belandt bij Klaas Nijboer die de bal hard en hoog in de goal schoot en TFS weer op gelijke hoogte kwam. Hoewel de grensrechter van VVT voor elke aanval vlagt is de scheidsrechter het dit keer niet eens en kent het doelpunt toe. Halverwege de tweede helft weet VVT effectief gebruik te maken van hun kansen en wordt het binnen enkele minuten 1-3 voor de mannen uit Twijzelerheide en dat wordt dan ook de eindstand.

Komende zaterdag spelen zowel het eerste als het tweede elftal hun wedstrijd op 't Trefpunt. Het tweede mag om 13:00 uur aantreden tegen S.V. Haulerwijk 3. Het eerste treedt om 15:00 uur tegen koploper Eastermar.

Roelof Smeding
een jaar geleden

Jammer mannen ...de moed niet opgeven!!