Clubnieuws augustus 2023

Gepubliceerd op 25 augustus 2023 om 20:03

We staan momenteel aan het begin van het nieuwe voetbalseizoen. Een seizoen waarin we met twee seniorenteams, een 35+ team, een 45+ team en zes jeugdteams van start gaan. En wie weet maken ook de vrouwen een nog herstart. Hier mogen we in ons jubileumjaar als relatief kleine vereniging best trots op zijn. Uiteraard vraagt dit ook de nodige inspanningen om dit alles op de rails te krijgen. Daarvoor hebben we de hulp van ouders en senioren leden hard nodig. Daarom: zeg niet te snel nee als je ergens voor wordt gevraagd.

Op zaterdag 29 juli jl. is ons eerste elftal als eerste begonnen aan het nieuwe seizoen. Intussen hebben ze al meerdere oefenwedstrijden gespeeld. Ook het tweede elftal en de 45+ hebben in de afgelopen weken bij voldoende deelname getraind. Deze week zijn de eerste jeugdtrainingen hervat. Dit ter voorbereiding van de eerste bekerwedstrijden op zaterdag 2 september a.s. Gezien de late schoolvakantie zal het nog best moeilijk worden de jeugdteams compleet te krijgen.

In de gemailde nieuwskrant o.a. de indeling van de verschillende teams voor betreffende de competitie en het jeugdbekertoernooi. Wat betreft de jeugd volgt er in oktober een nieuwe competitie indeling. De jeugdcommissie is in de afgelopen weken druk bezig geweest met de indeling van de teams. De uitkomst van deze klus staat in de gemailde nieuwskrant. Voor zover bekend zijn de trainingsdagen op de website geactualiseerd.

Uit de teamoverzichten valt op te maken dat nog niet alle functies benoemd/bezet zijn, m.a.w. er lopen nog een aantal vacatures. Uiteraard in dit clubnieuws aandacht voor de vacatures. Ook aandacht in de gemailde nieuwskrant voor de recente vernielingen op ons mooie sportcomplex. Als bestuurslid en als lid van de klusgroep vraag ik mij telkens weer af waarvoor dit alles nodig is.... Hoe te voorkomen? In ieder geval door mensen (jeugd) aan te spreken op eventueel ongewenst gedrag.

Om alles op ons sportcomplex weer netjes te krijgen organiseren we komende woensdagavond (30 augustus) om 18.30 uur een gezamenlijke schoonmaakavond. Leden en ouders van jeugdleden worden hierbij gevraagd ons te komen helpen. Graag zelf wat schoonmaakattributen meenemen om bijv. reclameborden en doelen schoon te maken.

Tot slot: ook aandacht voor ons kledingplan. Niet iedereen blijkt van het bestaan van dit kledingplan op de hoogte te zijn. Voor vragen m.b.t. dit kledingplan kunnen je terecht bij Geert Drost (JC) en/of Frits v.d. Meer (SC).

Met vriendelijke sportgroet, Pieter Postma (voorzitter)

vv tfs zoekt - Trainers jo7 - jo11

Enthousiaste trainers voor de JO7 en de JO11. Twee leuke teams waar plezier en ontwikkeling voorop staat. We zoeken met onmiddellijke ingang een nieuwe trainer(s) voor deze twee enthousiaste en leergierige teams.

Wat we zoeken is een trainer die:

• De trainingen verzorgt die zijn gericht op spelplezier, onderling respect en ontwikkeling van techniek en tactiek
  • Teamwork en eenheid binnen de groep stimuleert
  • Zorgt voor open communicatie en een veilige omgeving

Met je enthousiasme en gedrag een voorbeeld is voor dit team

We bieden een passende onkostenvergoeding.
Wanneer: woensdag op de namiddag
Reacties kun je sturen naar: Geert Drost (
famdrost@live.nl , 06-20604556)

vv tfs zoekt - Planner scheidsrechters jeugdwedstrijden

We zijn per direct op zoek naar iemand die ons kan helpen voor het inplannen van scheidrechters voor de jeugdwedstrijden. Voor de thuiswedstrijden van de jeugd worden senioren van vv TFS gevraagd/ingedeeld om te fluiten. Dit conform hetgeen er recent in de algemene ledenvergadering is besloten. We zoeken iemand die hier het overzicht van bijhoudt en de senioren benaderd en inroostert.

Tijdbesteding: gemiddeld 1 uur per week Info of aanmelden bij Geert Drost 0620604556

Sportfondsen

Voetballen voor iedereen..... Met ondersteuning van het Jeugdfonds Sport & Cultuur (tot 18 jaar) en het Sportfonds Smallingerland (vanaf 18 jaar) is sporten mogelijk. Voor verdere informatie qua mogelijkheden kun je contact opnemen met onze buurtcoach, Annie de Jager, van het Sportbedrijf. Ze is te bereiken op 06-83609500 of via de mail a.dejager@sportbedrijfdrachten.nl