TFS geeft voorsprong uit handen en verliest in de slotfase tegen koploper De Lauwers!

Gepubliceerd op 9 oktober 2023 om 21:45

Op zaterdag 7 september mocht het eerste elftal van TFS na een weekje rust weer voetballen. 't Vlaggenschip was dit keer op bezoek bij VV de Lauwers in Warfstermolen. In de eerste twee wedstrijden kregen de blauwhemden twee doelpunt tegen en wist maar liefst 13 keer te scoren.

Met een stevige wind werd om half drie de wedstrijd gestart door scheidsrechter Wim Jagt. Spoiler alert: de eerste helft is saai. TFS krijgt in de beginfase een kleine kans. Na 15 minuten land Tim Nijmeijer verkeerd op zijn voeten waardoor die noodzakelijk werd gewisseld door Eric Leander. Beide ploegen weten meerdere keren richting de goal te komen maar zonder resultaat. Vlak voor rust krijgt Wessel de Wagt een gigantische kans, maar de paal staat in de weg. Ook de tweede kans van Wessel belandt tegen de paal. Met de bril stand gaan beide ploegen de kleedkamer in.

Iets na half vier wordt de wedstrijd hervat voor de tweede helft en beide ploegen zetten vol druk. Door de goede druk weet de verdediger van De Lauwers de bal niet goed weg te werken en loopt Wessel één op één tegen de keeper, die weet met zijn been de bal te keren. Een paar minuten later geeft Wessel een pass aan Eric Leander die weet te scoren! Rond de 65ste minuut staat het 0-1 in het voordeel van TFS.

Met nog ruim twintig minuten te gaan komen Frits van der Meer, Ali en Rienk Jan Bron het veld in. De Lauwers blijft strijden voor de gelijkmaker en voert de druk op. Hoewel Michael Plaisier een eerste schot nog weet te keren is het een paar minuten toch raak voor De Lauwers: 1-1. TFS laat de koppies wat hangen en de kansen nemen af. De Lauwers blijft druk zetten en niet veel later is het 2-1. Hoewel TFS nog wel in de buurt komt van de goal resulteert dit niet in een doelpunt. De tegenstander daarentegen weet in blessuretijd nog twee keer te scoren. De eindstand is hierdoor 4-1 geworden. Spelers en staff zijn duidelijk chagrijnig, boos en teleurgesteld na afloop aangezien er veel meer in had gezeten...

Komende twee weken speelt het eerste elftal thuis met als eerste tegenstander Suameer. De wedstrijd begint om 15:00uur en voorafgaand speelt 't Twadde tegen ODV4. Na afloop is er live muziek van Tjitze Visser en staan de broodje hamburgers speciaal voor jullie klaar!