Clubnieuws september 2023

Gepubliceerd op 30 september 2023 om 14:05

De bal is weer gaan rollen: volop activiteiten op en rondom ons sportcomplex. Afgelopen weekend is de competitie voor wat betreft de senioren van start gegaan. Dit met de derby Houtigehage 1 - TFS 1. Het was al weer 13 jaar geleden dat deze derby op het programma stond. De zes jeugdteams zitten nog volop in de beker. Voor hun begint de competitie op 21 oktober a.s.

Vorige week dinsdag was ik in Sporthal De Drait een van de deelnemers bij de Workshop “De gelukkige vereniging”. Mij werd gevraagd of ik een gelukkig bestuurslid was.... Deze vraag heb als een van de weinigen met ja beantwoord! Op dit moment voel ik mij namelijk een gelukkig mens voorzitter van deze club te zijn. En dat is wel eens anders geweest....

Gelukkig omdat, we een doodgewone dorpsclub zijn, we te maken hebben met een toenemend aantal leden, we er financieel goed voorstaan en we een prachtige accommodatie hebben. Maar vooral ook omdat ik zie dat steeds meer mensen zich voor de club gaan inzetten. In deze nieuwsbrief dan ook meerdere foto’s met leden die zich voor de club inzetten. Als club proberen we naar de wensen van de leden te luisteren. Vervolgens proberen we met deze leden de wensen in vervulling te laten gaan. Een tweede veld bijvoorbeeld is prima, maar dan moeten we er wel met zijn allen voor gaan. Met zijn allen: pas dan gaan we richting een gelukkige vereniging. Een 2de vraag: hoe gelukkig zijn jullie als vereniging? Zelf gaf ik ons die avond een 6,5 maar er zijn bestuursleden die richting de 8 gaan. Geweldig om dat afgelopen maandag van mijn mede bestuursleden te horen.

Onlangs hebben we in twee sessies met een 12 tal spelers de voorkant van de reclameborden schoongemaakt en de tegels rondom hoofdveld en kunstgrasveld geborsteld met een borstelmachine van de gemeente. Ook de bestrating rondom het MFC is geborsteld. Een hele klus maar het aanzien zeker waard. Aan ons allen nu de taak om alles netjes te houden en alle troep in de groene vuilnisbakken te doen. Ook het MFC (zalen/keuken) heeft afgelopen maandag een grote schoonmaakbeurt gehad. Klasse dames!

In deze nieuwsbrief onder meer aandacht voor de activiteiten georganiseerd door de v.v. en stichting “It Trefpunt”. De muziek na afloop van onze wedstrijden gaat bijvoorbeeld in samenwerking met het stichtingsbestuur. Zij betalen veelal ook de kosten van de muziek. In deze nieuwskrant nogmaals aandacht voor ons kledingplan. Niet iedereen blijkt van het bestaan van dit kledingplan op de hoogte te zijn. Voor vragen m.b.t. dit kledingplan kun je terecht bij Geert Drost (JC) en/of Frits v.d. Meer (SC).

Tot slot wil ik via deze weg iedereen een gezond, sportief en gelukkig seizoen toewensen. Dit op weg naar ons jubileumfeest aan het begin van het komende seizoen.

Met vriendelijke sportgroet,
Pieter Postma (voorzitter)

VV TFS zoekt:

We zijn per direct op zoek naar iemand die ons kan helpen voor het inplannen van scheidrechters voor de jeugdwedstrijden. Voor de thuiswedstrijden van de jeugd worden senioren van vv TFS gevraagd/ingedeeld om te fluiten. Dit conform hetgeen er recent in de algemene ledenvergadering is besloten. We zoeken iemand die hier het overzicht van bijhoudt en de senioren benaderd en inroostert. Tijdbesteding: gemiddeld 1 uur per week Info of aanmelden bij Geert Drost.

Klaverjassen

De 1ste klaverjasavond van dit winterseizoen is op vrijdag 13 oktober a.s. Dit met drie vleesprijzen van vleesbedrijf de Vries uit Veenwouden. We hebben ook een poedelprijs. Iedereen is van harte welkom.

We beginnen om 20.00 uur. Inleg € 6.50.
Organisatie: Stichting “It Trefpunt”

Biljarten

Wil je een keer biljarten in het MFC dan kan dat op vrijdag 13 oktober a.s. Dit tijdens onze maandelijkse dorpsavond. Jong en oud is van harte welkom.

We beginnen om 20.30 uur.
Organisatie: Stichting “It Trefpunt”

Verloting bij thuiswedstrijden TFS 1

Vorig seizoen zijn we gestart met de verkoop van lootjes bij de thuiswedstrijden van het 1ste elftal. De opbrengst was € 500,00. Dit seizoen gaan we wederom lootjes verkopen. Dit seizoen zorgt Mindert de Vries van vleesbedrijf de Vries uit Veenwouden voor de drie vleesprijzen. Voor de verkoop van lootjes zijn we op zoek naar mensen die penningmeester Maeike willen helpen. Wie komt zich aanmelden?

BOSA-subsidie toegekend

Op 6 juli 2023 hebben we via bemiddelaar Ben Moonen een aanvraag ingediend voor de Subsidieregeling Stimulering bouw en onderhoud sportaccommodaties. Alle facturen van het afgelopen jaar betreffende de inrichting van onze berging en de aangeschafte materialen hebben we verzameld en gebruikt bij de aanvraag van deze sport gerelateerde subsidie.

Totaal kosten € 14.836,12. Max. subsidiebedrag algemeen (20%) € 2.967,22

Op 27 september kregen we bericht dat de subsidie is toegekend. Het subsidiebedrag zal binnen zes weken worden uitbetaald onder vermelding van BOSA2302005. Het ontvangen bedrag zal besteed worden aan de verdere inrichting van onze huidige berging.