TFS verzuimt de wedstrijd voor rust te beslissen en laat Suameer in de wedstrijd

Gepubliceerd op 16 oktober 2023 om 13:55

Voor het eerst na ruim een maand mocht het eerste elftal van TFS op zaterdag 14 oktober weer spelen op 't Trefpunt. Onder leiding van Ahmed Söner wordt om 15:00 uur de wedstrijd afgetrapt.

De wedstrijd tegen Suameer, een tegenstander waar TFS het altijd lastig mee heeft, lijkt voor rust eigenlijk al binnen dertig minuten beslist. Zo saai als de eerste helft vorige week was, zo sterk begint TFS deze week door in de eerste helft een aantal goede doelpunten te maken. In de beginfase van de wedstrijd weet Gjalt Stienstra al uit te breken, helaas nog zonder resultaat. Een paar minuten later is het alsnog raak. Een loepzuivere diepe bal van Rudmer Mulder resulteert in een ‘echte’ spitsengoal en Wessel de Wagt weet vervolgens het eerste doelpunt van deze wedstrijd op zijn naam te schrijven. Het staat 1-0 voor de groenhemden uit Kompenije.

Even later is het Sumar die scoort, maar dit doelpunt wordt afgekeurd. Niet veel later mag Wessel aantekenen voor zijn tweede doelpunt deze middag. Een steekbal op maat van Arjen van der Wijk wordt door Wessel uitstekend afgerond.

Keeper Michael Plaisier weet halverwege de eerste helft de bal nog een keer knap te redden. Het is zoals een supporter zegt: "Suameer is er niet vaak, maar als ze er zijn, zijn ze ook gevaarlijk." Een paar minuten later volgen er voor zowel TFS als de tegenstander een gele kaart.

Met bijna een halfuur te hebben gespeeld zorgt een knappe individuele actie van Wessel dat Arjen zijn eerste doelpunt van deze competitie mag maken. Het staat 3-0 in het voordeel van TFS.

Hierna verzuimt TFS een aantal grote kansen van onder andere Jesse Kats en Eric Leander. Zoals gezegd is Suameer gevaarlijk als ze een kans krijgen en een klutsbal in de zestien zorgt voor paniek en een doelpunt voor Suameer. Beide ploegen zoeken dan ook de kleedkamers op met een ruststand van 3-1.

In de tweede helft lijkt de wedstrijd eigenlijk al gedaan. Een drietal kansen voor TFS worden niet verzilverd en door een fout in de verdediging mag Suameer terugkomen middels een penalty. Met nog ruim een kwartier te spelen weet Suameer de bal goed binnen te schieten en door deze penalty staat het 3-2.

Met nog vijf minuten te gaan in de officiële speeltijd lijkt hetzelfde scenario als de week ervoor zich gaan af te spelen met onnodig puntverlies. Er wordt niet meer gevoetbald en door fysiek contact geeft de goed fluitende scheidsrechter nog twee rode kaarten. Een verdediger van Suameer geeft een speler van TFS en tik en er ontstaat een kleine worsteling. Beide spelers mogen dan ook vroegtijdig de kleedkamers opzoeken. Na deze rode kaarten is Wessel een paar keer dichtbij de 4-2, maar de bal wil er maar niet in.

Na (voor het gevoel) bijna honderd minuten gespeeld te hebben wordt de wedstrijd eindelijk afgefloten en wint TFS voor het eerst in deze competitie!

Al met al een prima dag voor TFS dat met zeventien schoten tegen vier liet zien prima te kunnen voetballen, maar laat bij vlagen de concentratie afzwakken. Het teleurstellende begin van de competitie wordt uiteindelijk goed gemaakt door de eerste thuiswedstrijd te winnen van Suameer.

Komende zaterdag staat om 15:00 uur wederom een thuiswedstrijd op het programma. Deze keer tegen ONB met na afloop muziek van DJ Fokke (De Twee Gebroeders).