TFS heeft weinig in te brengen en verlies van dominant ONB!

Gepubliceerd op 24 oktober 2023 om 18:15

TFS speelde afgelopen zaterdag de thuiswedstrijd tegen ONB. Waar de wedstrijden vorig seizoen nog spanning mee brachten, was dat deze wedstrijd anders. De Drachtsters winnen met een comfortabele 0-3.

Met deze derby is het ook weer tijd voor een pupil van de maand. Nadat Lieke de eerste aftrap heeft gedaan is het stipt 15:00 uur tijd voor de officiële aftrap. We hoeven deze keer niet bang te zijn dat er niet genoeg verslaglegging zal zijn. Het Friesch Dagblad is met een journalist en fotograaf aanwezig en ook de vaste fotografen van ONB en TFS zijn er.

TFS krijgt in de beginfase van de wedstrijd al twee corners maar weet niet to scoren te komen. Niet veel later is het ONB die gevaarlijk is, maar Michael Plaisier weet de bal knap te redden. ONB is gevaarlijk en weet met een halfuur gespeeld te hebben met een mooi ingeschoten goal op 0-1 voorsprong te komen. In deze eerste helft heeft TFS weinig in te brengen en bijna geen kans gecreëerd. Hoewel de tegenstander nog een paar kansen krijgt weet Michael de bal goed te stoppen. Zodoende zoekend de spelers met een 0-1 ruststand de kleedkamers op en de aanwezige supporters richting de kantine.

In de tweede helft was het qua kansen aardig hetzelfde als de eerste helft. Wessel de Wagt heeft een keer op doel gekopt maar veel meer dan dat is er ook niet. ONB scoorde daarin tegen nog twee keer en bepaalde zo de uitslag op 0-3.

Nog een aantal benoemenswaardige zaken van deze wedstrijd:
- Het was niet bij te houden hoe vaak er door spelers het woord 'hands' is gezegd.
- De scheidsrechter heeft tot twee keer toe meegedaan met de wedstrijd.
- Het Friesch Dagblad vindt dat 'Troch Freonskip Sterk' een prachtige naam is.
- Voor de volgende thuiswedstrijd moet het veld nog even aangestampt worden

Zaterdag staat de uitwedstrijd tegen WTOC. Beide teams hebben 4 punten uit 4 wedstrijden dus het belooft een mooi duel te worden. Om 14:30 word er afgetrapt in Oudwoude. It twadde moet om 15.00 voetballen in en tegen Surhuisterveen.