TFS neemt de drie punten mee naar huis tegen GSVV

Gepubliceerd op 27 november 2023 om 18:14

Nadat TFS een week geleden een punt wist te verzegelen tegen koploper ASC, stond afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen de nummer 6, GSVV op het programma. De laatste ontmoeting tussen beide clubs was op 27 mei van dit jaar waarbij TFS in de slotfase de wedstrijd verloor.. Als er wordt gekeken naar de laatste wedstrijden houdt TFS goed stand tegen de ploegen die hoger op de ranglijst staan. Zo doende ging 't vlaggenschip vol goede moed richting Gerkesklooster.

Waar er al een tweetal spelers af moesten zeggen voor de wedstrijd vanwege werk en ziekte, moest in de warming-up ook centraal verdediger Janco Booi de wedstrijd aan zich voorbij laten gaan vanwege een blessure. Ondanks deze niet ideale voorbereiding van de wedstrijd trapt de spits van de dag, veteraan Nick de Roos, de wedstrijd af. Net zoals in mei van dit jaar is het Roel Dijkstra die de wedstrijd in goede banen mag leiden.

Op een enkel schot op goal van rechter buitenspeler Norvienny Wyatt na, is het voor beide ploegen nog niet de kansrijke wedstrijd waarop zij gehoopt hadden. De groenhemden waren het eerste half uur de betere ploeg en dat resulteerde in een mooie voorsprong. Middenvelder en aanvoerder Arjen van der Wijk werd de diepte in gestuurd en met een goede voorzet bediende hij linker buitenspeler Wessel de Wagt die de bal netjes in het doel van GSVV weet te koppen. Met een 0-1 ruststand zoeken beide ploegen de kleedkamers op.

De tweede helft begint TFS een stuk sterker. Het vlaggenschip weet in het eerste kwartier van de tweede helft een handjevol grote kansen te creëren, maar tot scoren komt de ploeg nog niet. Tot Norvienny in de 61ste minuut de bal in het net van GSVV weet te plaatsen, de tweede assist van aanvoerder Arjen van der Wijk. Tien minuten later is het weer Norvienny Wyatt die zichzelf op het scorekaartje weet te zetten. Het staat nu 0-3 in het voordeel van TFS. De laatste goal van de wedstrijd is echter in het voordeel van GSVV die in de slotfase van de wedstrijd toch nog een goal weet te scoren. Hier blijft het echter bij en de wedstrijd eindigt in een overtuigende 1-3 voor TFS. Met dit mooie resultaat stijgt TFS een plekje op de ranglijst.

Aanstaande zaterdag, 2 december zal TFS het opnemen tegen VV Jistrum in een uitwedstrijd tussen de huidige achtste en negende plaats van de competitie. It twadde heeft een weekendje rust.