TFS wint met gemak van GSVV!

Gepubliceerd op 23 april 2024 om 12:02

De voorzitter van TFS heeft gezegd dat wanneer het eerste de 20 competitiepunten zou behalen er getrakteerd zou worden op een Chinees buffet. Met nog drie wedstrijden in het vooruitzicht en een huidige stand van 17 punten is het spannend, maar zeker niet onmogelijk. De eerste van deze drie wedstrijden was op zaterdag 20 april thuis tegen GSVV. Eerder dit seizoen won TFS van de ploeg en na een slechte reeks was de ploeg van Robin van Es gebrand om drie punten in Kompenije te houden.

Het weer is lekker hollands en om 15:00 wordt er onder leiding van S. Visser afgetrapt. Vanaf het fluitsignaal is het direct duidelijk dat de groenhemden er alles aan doen om de drie punten op 't Trefpunt te behouden. Met Michael Plaisier die weer in het doel staat, die in het begin van de wedstrijd de eerste en laatste redding moest verrichten was het al snel raak voor TFS. Vanaf de rechterkant werd de ingooi gegooid naar centrale verdediger Arjen van der Wijk die de bal voorzet op Tim Nijmeijer die de bal laag in de hoek kopt. 't vlaggenschip was heer en meester en zo waren er nog een handjevol kansen voor Timen de Meer en Jesse Kats. Een afgeslagen corner belandde in de voeten van Wessel de Wagt die na een individuele actie de bal voor gooide en was het dit keer niet de aangever maar de goalgetter Arjen van der Wijk die hem hard binnen kopt.

In een rustige 2e helft was het weer TFS die zo snel mogelijk de 3-0 wilde maken om zeker te zijn van de drie punten. Na een goede corner van Nick de Roos is het dit keer de keeper, die tot dit moment goed keepte de bal klungelig in eigen doel weet te werken. Het hoogtepunt van deze wedstrijd, ook wel het mooiste doelpunt van het seizoen komt op naam van nieuwkomer Nino Faber die de bal vanaf 30 meter vol de kruising inschiet en daarmee zijn eerste goal voor TFS maakt. Gelukkig hebben wij de beelden hieronder zodat ook jullie hiervan kunnen genieten! Tot slot wordt er een buitenspelgoal van GSVV toegekend in de laatste seconden waarop de eindstand blijft staan op 4-1 voor de groenhemden. Met 20 punten op zak, waarbij de portemonnee van de voorzitter getrokken kan worden voor het chinees buffet zijn er nog een tweetal wedstrijden tegen VVT (uit) en Jistrum (thuis) te spelen.

De volgende wedstrijd van de mannen van Robin van Es wordt gespeeld in het oerrock weekend 11 mei waarbij de selectie zich op kan maken tegen angstgegner VVT. Gelukkig hoeven we niet zo lang te wachten want It Twadde neemt het thuis 4 mei om 15.00 op tegen GSVV2.