TFS verdient een punt maar gaat met lege handen naar huis!

Gepubliceerd op 16 april 2024 om 10:58

TFS mocht het zaterdag 13 april opnemen tegen de nummer 2 op de ranglijst: ASC. Bij de thuiswedstrijd van TFS tegen ASC werd in de allerlaatste minuut nog een resultaat gehaald door een late gelijkmaker en een eindstand van 3-3.

TFS begint deze wedstrijd met een elftal waar iedereen op een andere plek speelde. Na de verloren wedstrijd tegen Suawoude moest het roer compleet om van trainer van Es. Met de nodigde veranderingen in het elftal speelt TFS een goede eerste helft. Met aardig wat kansjes van beide ploegen konden beide teams op een voorsprong komen. Na een aantal keer goed verdedigend werk van de defensie van TFS belandt de bal op de paal. De bal komt via geknoei in de voeten bij de spits van ASC die voor open goal de bal slecht binnen probeert te schieten waardoor verdediger Arjen van der Wijk de bal van de lijn kon halen. Na een half uur komt TFS op voorsprong via Wessel de Wagt die de bal van een meter of 20 de bal op goal jaagt en erin vliegt. Vlak voor rust komt ASC nog op 1-1. In de rust mogen beide teams tevreden zijn met een 1-1 stand.

De tweede helft begint en beide teams houden elkaar in evenwicht met weinig kansen voor beide teams. Het leek erop uit te komen dat het bij een gelijkspel zou blijven. Maar na een raar schot van ASC kon de keeper van TFS de bal niet goed verwerken en kon ASC zo de bal binnen schieten. Eindstand 2-1 voor ASC. De teleurstelling heerst bij de spelers van TFS die zeker een punt verdienden. De ploeg mag zeker tevreden zijn met wat ze hebben laten zien tegen de nummer 2 van de competitie.

Vooruitkijkend naar aankomende weekend speelt TFS 1 thuis tegen GSVV om 15.00. TFS wist eerder dit seizoen te winnen op bezoek in Gerkesklooster met 1-3.
't twadde speelt thuis tegen Broekster boys 4 om 13.00.