TFS weet eindelijk te winnen van angstgegner VVT!

Gepubliceerd op 13 mei 2024 om 16:52

Na twee weken geen competitiewedstrijd te hebben gespeeld mogen de mannen van TFS het opnemen tegen de mannen van VVT in Twijzelerheide. Voor de meeste spelers van de Kompenije stond het weekend in het teken van Oerrock. Vrijdagavond, waar ''swarte jilt rolle wurd foar beerenburg cola'' mogen de spelers nu ''brak achter de bol oan rolje'''. Met de 0-5 nederlaag eerder dit seizoen hoopten de spelers natuurlijk wel op een overwinning, maar de vraag is of dit de realistische uitkomst zou zijn.

Op deze prachtige zonnige zaterdagmiddag begint TFS goed aan de wedstrijd en krijgt de ploeg al snel een kans via Wessel de Wagt. Hij komt één op één met de keeper maar mist helaas. Even later is het toch Wessel die een blunder van de keeper goed weet te benutten waardoor de stand op 0-1 komt te staan! Dat VVT niet lekker in de wedstrijd zit is te merken. Spelers zeuren veel op elkaar, iets wat de spelers van TFS overigens ook af en toe doen, lukt VVT het eigenlijk maar één keer om tot een grote kans te komen. Met een hard schot in de korte hoek, waar keeper Geert Kroeze scherp is en zijn doel schoon houdt. Met een 0-1 voorsprong gaan beide ploegen de rust ging.

In de tweede helft begint VVT wel beter te voetballen wat ook resulteert in een aantal kansjes. Toch wordt de ploeg niet echt gevaarlijk door de ijzersterke verdediging van TFS. Vervolgens is het wederom Wessel die een paar man uitkapt en weet de bal rustig binnen te schuiven waardoor TFS op 0-2 voorsprong komt te staan. Nino Faber en invaller Klaas Nijboer proberen nog de 0-3 te maken maar hun kansen schieten net voorlangs. Nog een belangrijk moment in de wedstrijd is het moment dat de keeper van VVT de bal los laat na een voorzet van TFS waarop Klaas Nijboer weet te profiteren. Helaas keurt de scheids hem onterecht af en zo blijft VVT nog hoop houden in de slotfase.

VVT zet in de laatste minuten steeds meer druk wat uiteindelijk nog resulteert in een doelpunt voor de tegenstanders. Maar net zoals twee weken geleden tegen GSVV is de wedstrijd zo goed als ten einde en fluit de scheidsrechter de wedstrijd af. Met deze overwinning gaat de ploeg van Robin van Es vol vertrouwen richting de laatste competitiewedstrijd. Deze vindt a.s. zaterdag 18 mei plaats op ’t Trefpunt tegen Jistrum. Bij winst is TFS zeker van de zevende plek op de ranglijst. Bij gelijkspel of verlies is TFS afhankelijk van de andere wedstrijden. LET OP! De wedstrijd begint om 14:30 uur in Kompenije. We hopen op veel publiek tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen.