Björn Schilder nieuwe trainer vanaf volgend seizoen

Gepubliceerd op 19 februari 2017 om 12:45

Het bestuur heeft de 37 jarige Björn Schilder uit Bakkeveen benoemd als hoofdtrainer van de v.v. T.F.S. Dit voor het seizoen 2017-2018. Björn Schilder, momenteel assistent trainer bij Drachtster Boys 1, gaat hier als voetballer/trainer aan de slag. Dit betekent dat hij onze jongens vanuit het veld gaat aansturen. Dit met Bert Nijmeijer als elftalleider. Beide heren wensen we het komend seizoen veel succes!

Wie is Björn Schilder?

Björn is een voormalig verdediger/middenvelder van FC Groningen en BV Veendam. Nadat een definitieve doorbraak in het profvoetbal uitbleef, mede door blessureleed, kwam Schilder uit voor verschillende (top) amateurclubs. Björn is afkomstig uit de jeugdopleiding van FC Groningen en maakte zijn debuut op 5 april 1998. De destijds achttienjarige verdediger kwam in het thuisduel tegen Roda JC na 60 minuten voetballen in het veld. Drie dagen later maakte hij zijn debuut als basisspeler tegen SC Heerenveen. Björn werd echter nooit een vaste basisklant in het Oosterpark, onder meer door veelvuldig blessureleed. Na vier seizoenen en 21 wedstrijden besloot de Purmerender het Oosterpark om te ruilen voor de Langeleegte. Maar ook bij BV Veendam kwam Björn niet tot volle wasdom. In twee seizoenen kwam de  blonde voetballer niet verder dan 28 wedstrijden. Hierop besloot hij zich in 2003 te richten op zijn maatschappelijke carrière.

Op dit moment heeft hij zijn eigen internetbedrijf. Voetballen bleef hij ook: onder meer bij de amateurs van SC Genemuiden en SC Joure. Thans is Björn assistent trainer bij Drachtster Boys 1 en jeugdtrainer bij zijn zoontje in Bakkeveen. Ook in Bakkeveen is Björn ooit speler/trainer geweest.

Wat betekent dit alles voor onze vereniging….

Met zijn allen gaan we een belangrijke uitdaging aan (zie onderstaande punten)

• We gaan voetballen in de vijfde klasse KNVB (standaard elftallen)
  • De huidige A-junioren vormen de basis van het nieuw te vormen team
  • De senioren gaan twee keer per week trainen: dit op dinsdag- en donderdagavond
  • We gaan uit van een selectie van maximaal 18 spelers (incl. twee keepers)
  • Op de donderdagavond wordt bekend gemaakt wie er die zaterdag met het tweede mee gaat te voetballen
  • We gaan uit van twee seniorenteams op de zaterdag (dit om iedereen te kunnen laten voetballen)
  • Als vereniging zullen we op zoek moeten naar spelers voor beide teams
  • Om een goede start mogelijk te maken zorgen we nog dit seizoen dat er voor de nieuwe selectie voldoende ballen, pionnen, hesjes e.d. aanwezig zijn
  • Bij een nieuwe start hoort een nieuw tenue. Daarom gaan we met de huidige sponsorcommissie op zoek naar een sponsor voor de aanschaf van een nieuw tenue
  • Met behulp van de sponsorcommissie gaan we tevens op zoek naar sponsors voor de aanschaf van voetbaltassen en trainingspakken
  • Met de ondersteuning van Björn en Bert (B&B) gaan we de selectiespelers meer bij de jeugd betrekken (bijv. als (assistent)trainer, begeleider of scheidsrechter).

Mocht dit alles lukken dan staan we er als dorpsvereniging prima voor. Als bestuur en begeleiding gaan we er voor: het woord is nu aan de spelers!

Namens het bestuur
Pieter Postma