Clubnieuws maart 2017

Gepubliceerd op 4 maart 2017 om 09:13

Björn Schilder benoemd als hoofdtrainer

Het bestuur heeft de 37-jarige Björn Schilder uit Bakkeveen benoemd als hoofdtrainer van de v.v. T.F.S. Dit voor het seizoen 2017-2018. Björn Schilder, momenteel assistent-trainer bij Drachtster Boys 1, gaat in de Kompenije als voetballer/trainer aan de slag. Björn Schilder komt uit de jeugdopleiding van de FC Groningen en heeft o.a. bij FC Groningen, BV Veendam, SC Genemuiden en SC Joure gevoetbald. Met Björn Schilder als trainer en Bert Nijmeijer als leider maakt het jonge team het komende seizoen de overstap naar de vijfde klas KNVB voor standaard teams. Dit na een afwezigheid van twee jaar. Om het komende seizoen met twee teams aan de competitie deel te kunnen nemen is de v.v. T.F.S. momenteel op zoek naar nieuwe spelers. Belangstellenden kunnen zich aanmelden bij Bert Nijmeijer, tel. 06-12112554

Jeugdvoetbal

Het zaalvoetbal gedurende de winterperiode leverde één kampioen op. De E-pupillen van trainer/leider Rick Ypma werd op doelgemiddelde kampioen. De jeugd staat inmiddels weer op het veld. De pupillen JO9 (F pupillen), JO11 (E1 pupillen) en de JO13 (D1-pupillen) spelen hun thuiswedstrijden in de Kompenije. De overige teams spelen hun thuiswedstrijden in Houtigehage. Ook binnen de jeugdafdeling is men al druk bezig met het komende seizoen. Menno Nicolai en Tommi Leander hebben onlangs aangegeven het komende seizoen te stoppen als leider/trainer.

Inmiddels is bekend dat Michel Weisser het komende seizoen de C-junioren (de huidige D-pupillen) gaat trainen. Dit betekent wel dat jeugdcommissie op zoek moet naar een nieuwe trainer voor de B- junioren. Verder heeft Rick Ypma aangegeven het komende seizoen de D-pupillen (de huidige E-pupillen) te gaan trainen. Rick is momenteel al trainer van de E-pupillen. De volgende stap is het indelen van de jeugd in de diverse teams.

Zoals wellicht bekent gaat er binnen het jeugdvoetbal het een en ander veranderen. Voor het komende seizoen geldt dat alleen nog voor de jongste pupillen, onze huidige mini-pupillen. De pupillen JO7 (geboren in 2011) en JO8 (geboren in 2010) gaan dan op een kleiner veld voetballen. Dit onder leiding van een begeleider. De pupillen JO7 spelen daarbij 4 tegen 4 en de pupillen JO8 6 tegen 6. Kijkende naar het huidige ledenbestand zal de huidige groep mini-pupillen wellicht bijeenblijven en 6 tegen 6 gaan voetballen.

Het kantinerooster voor het jeugdvoetbal is te vinden via http://www.vv-tfs.nl/informatie/kantinerooster

Jan Willem Kats winnaar 5 de klaverjasavond

Op vrijdag 10 februari hadden we wederom 12 klaverjassers in de kantine. Helaas ontbraken er om diverse redenen een aantal prominenten. Met hun er weer bij hopen we de volgende keer op 16 deelnemers. Winnaar van de vijfde klaverjasavond werd Jan Willem Kats. De Drachtster kraanmachinist bleef dit keer de straters ruimschoots voor. Met nog twee wedstrijden te gaan komt er helaas al weer vrij snel een einde aan deze klaverjascompetitie. We zijn benieuwd wie het eindklassement over vijf wedstrijden gaat winnen……….

1. Jan Willem Kats - 5629 punten

2 .Jan Kuiper - 5072 punten

3. Ate Keidel - 5048 punten

4. Johan Paulusma - 4812 punten

5. André v.d. Veen - 4755 punten

6. Oebele Douma - 4694 punten

7. Wiebe Wijbrandi - 4476 punten

8. Feike Postma - 4435 punten

9. Sjaak Loopstra - 4359 punten

10. Wouter Bron - 4177 punten

11. Pieter Postma (PP) - 4031 punten

12. Joekie v.d. Mei - 3848 punten

De eerst volgende klaverjasavond heeft inmiddels plaatsgevonden op 3 maart. De laatste klaverjasavond zal plaatsvinden op 24 maart: aanvang 20:00 uur.

Oproep scheidsrechters

Voor met name de jeugd zijn we op zoek naar clubscheidsrechters. Belangstellenden voor deze belangrijke functie kunnen zich aanmelden bij onze jeugdleiders Rick Ypma (tel. 06-14752622), Tommi Leander (tel. 20294575) en Menno Nicolai (tel. 06-15327753). Doe het nu en steun daarmee het jeugdvoetval van de v.v. T.F.S. Alvast bedankt!

Nieuwe sportdrankjes

In de kantine verkopen we sinds deze maand nieuwe sportdrankjes. Klik op de volgende link voor meer informatie.