Clubnieuws april 2018

Gepubliceerd op 16 april 2018 om 19:30

v.v. t.f.s. op zoek naar een nieuwe hoofdtrainer

Na intern overleg over het heden en de toekomst is onlangs besloten aan het einde van het seizoen op zoek te gaan naar een nieuwe hoofdtrainer voor de heren senioren. We maken dit seizoen af met de huidige hoofdtrainer Gerke Hoogeveen en hopen eind mei de naam van de nieuwe trainer te kunnen presenteren. Verder is met de spelers en leiding afgesproken dat we het komende seizoen in de huidige vijfde klasse blijven voetballen. Bert Nijmeijer blijft leider van het jonge team. Wel zal er voor het team een vaste grensrechter moeten komen. Gegadigden kunnen zich melden bij Bert of Nick de Roos (bestuurslid senioren).

Wat betreft de korte termijn: door onnodige schorsingen en de vele blessures is het momenteel niet mogelijk twee teams op de zaterdag te laten voetballen. Door de wedstrijden van het tweede te verschuiven naar midweekse avonden proberen we de geplande wedstrijden zoveel mogelijk door te laten gaan.

Sportspreekuur fitaal

Heb je in het weekend een sportblessure opgelopen? Heb je pijnklachten tijdens of na het sporten? Of loop je al langer met een slepende blessure? Ga dan naar het sportspreekuur op de Sportlaan in Drachten. Je dient je vooraf aan te melden via sportspreekuur@fitaal.nl. De fysiotherapeut doet een eerste screening van de blessure en geeft advies. Een eventuele behandeling kan plaatsvinden bij Fitaal maar mag ook elders. Daar ben je als lid van de voetbalvereniging vrij in. Doe het in het belang van jezelf maar ook in het belang van de club. De spelers die we hebben zijn we namelijk allemaal nodig om met elkaar te kunnen voetballen.

Ledenwerving v.v. t.f.s.

Om ook volgend seizoen bij de senioren met twee seniorenteams en een damesteam te kunnen blijven voetballen zijn we momenteel op zoek naar nieuwe leden. Ook bij de jeugd zijn we binnen de bestaande categorieën op zoek naar nieuwe jeugdleden.

Om onze leden actief bij de ledenwerving te betrekken hebben we in november tijdens de algemene ledenvergadering besloten dat leden die tijdens het seizoen voor een of meerdere nieuwe spelende leden zorgen het daarop volgende seizoen slechts de helft van de contributie te betalen.

Lid worden van onze voetbalvereniging kan vanaf 5 jaar. De 5 en 6-jarigen betalen geen contributie. Meisjes zijn ook van harte welkom. Nieuwe leden kunnen zich op de Pream 4 aanmelden bij Bert Nijmeijer, tel. 06-12112554.

rabobank clubkas campagne

Ook dit jaar doen we in juni als voetbalclub weer mee aan de Rabobank Clubkas Campagne. Leden van de Rabobank kunnen daarbij stemmen op de vv TFS. Vorig jaar kregen we per stem 5 euro uitbetaald, m.a.w. hoe meer stemmen des te meer geld we verdienen.

Doe het voor ons en stem op TFS voetbal.

Klaverjascompetitie

Op vrijdag 23 maart jl. hadden we de laatste klaverjasavond van het winterseizoen. Voor de tweede keer op rij werd Pieter Postma van Annemiek winnaar en medeorganisator Wouter Kats tweede. Pieter werd winnaar met een recordscore van 6182 punten. De prijswinnaars van deze avond waren:

1. Pieter Postma | 6182 punten

2. Wouter Kats | 5057 punten

3. Wouter Bron | 4944 punten

4. Joekie v.d. Mei | 4906 punten

Mede door de ruime winst van Pieter op de laatste kaartavond werd het nog spannend qua eindklassement. Het eindklassement gaat over vijf wedstrijden waarbij de twee slechtste uitslagen van de zeven kaartavonden mogen worden afgetrokken. De winnaar van vorige jaar, André van der Veen, eindigde de laatste kaartavond met 1393 punten achterstand op Pieter als vijfde. Voor André was dit de laagste score van het seizoen, m.a.w. voor hem was de score van deze laatste wedstrijd aftrekbaar. Op basis van de vorige wedstrijden behield André uiteindelijk een voorsprong van 260 punten op Pieter en werd daarmee voor de tweede keer op rij winnaar van het eindklassement. Voor hem was er een waardebon van 25 euro van slagerij Vos. Dit winterseizoen hadden we in totaal 19 verschillende deelnemers aan tafel zitten. Slechts één keer hadden we acht, bij de overige avonden 12 of 13 deelnemers. Wat de organisatie betreft tot het volgende winterseizoen.

Eindklassement

1. André v.d. Veen | 25950 punten

2. Pieter Postma | 25690 punten

3. Wouter Kats | 25146 punten

4. Joekie v.d. Mei | 25057 punten

5. Johan Paulusma | 24275 punten

6. Oebele Douma | 23534 punten

7. Wouter Bron | 23325 punten

8. Pieter Postma (PP) | 23118 punten

9. Jark Otten | 22935 punten

10. Frits Kats | 22698 punten

11. Wiebe Wijbrandi | 22538 punten

wist je dat

• De sponsorcommissie momenteel uit drie personen bestaat?  Mindert de Vries de commissie onlangs is komen versterken.
  • De v.v. T.F.S. op zoek is naar een nieuwe secretaris, c.q. secretaresse? Ook zijn we nog op zoek naar een bestuurslid voor onze damesafdeling.
  • We op zoek zijn naar een nieuw redactielid voor het Kompenijster Sportnijs?
  • Alle contributies van dit seizoen geint zijn?
  • Binnen 14 dagen er vier pallets potgrond verkocht zijn? We proberen volgend jaar vijf pallets te verkopen.
  • Er vanaf heden binnen de parkeervakken moet worden geparkeerd?
  • De schoonmaakactie op maandagavond 26 maart geen succes was? Er kwam om zeven uur slechts één vrijwilliger van de v.v. opdagen……… We laten nu alles zoals het is tenzij er een initiatief vanuit de vereniging komt.

Activiteitenkalender

Zie onze activiteitenkalender voor alle komende evenementen.

Nieuw jeugdtenue met dank aan de Kompenijster sponsoren!