De kop is eraf! TFS toont veerkracht tegen Suawoude (21-9-2019)

Gepubliceerd op 23 september 2019 om 19:46

De kop is eraf! TFS toont veerkracht tegen Suawoude

TFS heeft de eerste wedstrijd van de competitie gelijkgespeeld. In Suawoude werd het tegen vv TFS 3-3. Na rust kwam Suawoude op een 3-1 voorsprong maar door de veerkracht van TFS werd het een kwartier voor tijd 3-3.
Met een heerlijk oudewijvenzomer zonnetje boven het veld kreeg Suawoude al na twee minuten voetballen een cadeautje. Waar bij iedereen een verontwaardigde blik was ontstaan, zag de scheidsrechter van deze middag vanaf de middenlijn dat er hands was gemaakt binnen het strafschopgebied. De bal ging op de stip en Suawoude spits Victor van Wetering wist hier wel raad mee en schoot de bal in de linkerbenedenhoek. De Kompenijsters waren hierna de betere ploeg en vanuit een corner wisten de groen-gehemden via Nick de Roos op een gelijke hoogte te komen. Ook in de minuten hierna waren de Kompenijsters de betere ploeg en kwamen er vaak gevaarlijk uit. Toch eindigden wij het eerste bedrijf met 1-1.

Na rust proberen beide ploegen te voetballen, maar is het Suawoude dat de meeste kansen krijgt en hier ook het effectiefst mee is. In de 55e minuut is het wederom Victor van Wetering die de bal er inschiet. 14 minuten later is het dezelfde Victor die vanuit een voorzet de bal binnen schiet en zodoende de derde van de middag wist te maken. Hierna is TFS het helemaal kwijt en lijkt Suawoude ook af te streven naar de vierde van de middag, maar de bal wordt hoog over geschoten.
Even later is het uit het niets Chris Visser die een kans creëert door goed zijn man voorbij te komen en de bal aflegt op invaller Jorrit Loopstra en de bal binnen schiet. Door de aansluitingstreffer begon het te piepen en te kraken bij Suawoude en stond twee minuten later de 3-3 op het scorebord. Het is de watervlugge Tim Nijmeijer die 1 op 1 komt met de keeper en de bal in de korte hoek raak schiet. Met nog een dikke kwartier op de klok ging TFS met vol fanatisme opzoek naar nog een treffer, maar mede door goed verdedigen van Suawoude kwamen de Kompenijsters niet meer tot scoren. Met maar liefst 6 minuten blessuretijd vond de scheidsrechter het wel genoeg geweest en moesten beide ploegen het doen met een 3-3 gelijkspel. Een uiteindelijke terechte uitslag.

Aankomende zaterdag staat de eerste thuiswedstrijd van de competitie op het programma. Er wordt dan om 14:30uur afgetrapt tegen ASC’75 uit Augustinusga.