TFS speelt gelijk tegen De Sweach (14-9-2019)

Gepubliceerd op 16 september 2019 om 19:18

TFS speelde zaterdagmiddag de derde en laatste bekerpoulewedstrijd in en tegen De Sweach. In een slordige wedstrijd van beide kanten stond er na 90 minuten voetballen een terechte 1-1 op het scorebord.

Om half 3 werd er afgetrapt in Beetsterzwaag op een door de zon blinkende plastic veld. Beide ploegen speelden slordig, maar toch is het De Sweach dat vaker de goede kleur weet in te spelen. Dat resulteerde in gevaarlijke momenten richting de 16 van TFS, maar wegens buitenspel werden de rood witten uit Beetsterzwaag vaak afgefloten. Toch blies het fluitje in minuut 32 in nadeel voor TFS, want door een handsbal werd de bal op de stip gelegd. Het is Paul Buma van De Sweach die aanlegt voor de penalty en hij laat de keeper van TFS kansloos. Toch weet TFS op slag van rust de 1-0 achterstand weg te poetsen door alert werk van Chris Visser. Hij loopt goed door op een slechte bal en via de keeper tikt de bal in het goal.

Na de rust werd TFS iets feller en beter. Beide ploegen wisten met regelmaat gevaar te stichten, waarbij De Sweach vooral door de Kompenijster verdediging buiten de zestien werd gehouden, gebeurde dat anders om even zins. Beide ploegen maakten in het tweede bedrijf geen aanspraak op de overwinning en moesten genoegen nemen met een 1-1 gelijkspel.

Aankomende zaterdag staat de eerste competitie wedstrijd op het programma. Er wordt opgenomen in en tegen Suawoude om 14:30.