TFS pakt punt tegen VCR (5-10-2019)

Gepubliceerd op 7 oktober 2019 om 19:24

TFS heeft zaterdagmiddag een punt weten te pakken in het duel tegen VCR. Op ’t Trefpunt was VCR de gehele wedstrijd de betere ploeg, maar keeper Jeff Aalders was een plaag voor de mannen uit Rinsumageest. Na een 0-0 ruststand, maakte VCR pas na 77 minuten voetballen de 0-1. Na twee grote kansen voor de Kompenijsters in de slotfase kwam TFS na 10 minuten toch nog langszij door Robin van Es.

Onder leiding van de talentvolle 22 jarige arbiter Krijgsheld uit Ureterp werd er om 14:30 afgetrapt tegen VCR. Het oranje uit Rinsumageest domineerde vanaf begin af aan de wedstrijd, maar zonder in de eerste tien minuten gevaarlijk te worden. VCR kwam hierna één op één met doelman Jeff Aalders, maar de goed uitkomende keeper wist TFS op de been te houden. Mede door de snelle linksbuiten van VCR wist de ploeg er meerdere keren gevaar te stichten, maar tot overtuigende kansen kwam het niet. In de 22e minuut is het vanuit een standaardsituatie een afvallende bal die voor de voeten belandt van Jille Peters, maar hij kon de voet niet goed genoeg achter het leer zetten, waardoor de bal over het goal vloog. Hierna drukt VCR aan en krijgt het de kans om met een bekeken schot over de grond de keeper te passeren, maar de keeper wist deze bal knap te pareren. De grootste en mooiste kans kwam in de 38e minuut. Een afstandsschot van de oranjes ging richting de kruising, echter is het wederom de keeper dat met een katachtige redding de bal uit de kruising plukt.

Met de 0-0 nog op het scorebord werd er na rust afgetrapt voor het tweede bedrijf. Na 5 minuten voetballen is het Farshid Sheni die met een tackle de bal weet te veroveren in de zestien, maar volgens vele oranjebrillen werd er geroepen om een penalty. Scheidsrechter Krijgsheld die overigens een goede partij vloot wuifde dit weg. Even later is het de rechtsvoor van VCR dat de achterlijn weet te halen en de bal goed teruglegt op de spits, maar op een onmogelijke manier weet de hij de bal over de goal te schieten. Onbegrijpelijk… Aan de andere kant proberen de Kompenijsters met een counter het doel te bereiken van VCR, maar de goede defensie van de oranjehemden weten dit onschadelijk te maken. Na lang aandringen is het in de 77e minuut dan toch raak voor VCR. Vanuit een corner staat er iemand helemaal vrij op rand 16 om de bal op goal te vuren. In eerste instantie weet Jeff Aalders de bal te keren, maar in de rebound is het Jouke Hoekstra die de score open weet te breken voor de gasten.

Hierna is het Kompenije dat voor het eerst in de tweede helft een signaal weet af te geven. Een mooie voorzet van Chris Visser op het hoofd van Rudmer Mulder beland uiteindelijke op de lat. Even later is het TFS dat wederom het aluminium raakt. Een hard schot van Rudmer Mulder eindigt op de paal. Toch is het alsnog TFS dat op gelijke hoogte weet te komen. Vanuit de corner is het Robin van Es die de bal raakt en bij eenieder langs het doel in rolt. Zodoende zet hij met z’n allereerste competitie goal in zijn carrière de stand op gelijke hoogte en weet TFS toch nog een punt te pakken uit het duel met VCR.

Met een bonuspunt tegen VCR mogen de Kompenijsters zeer content zijn gezien de verhoudingen deze wedstrijd. Aankomende zaterdag speelt TFS om 14:30 de kraker in en tegen Drogeham dat met nog 0 punten op de laatste plaats staat.