TFS wint in moeizaam duel van Drogeham (12-10-2019)

Gepubliceerd op 14 oktober 2019 om 20:03

Zaterdagmiddag heeft TFS op bezoek bij Drogeham de eerste drie punten van het seizoen mogen bijschrijven. Jogchum Otten zette de Kompenijsters voor rust op voorsprong. Na rust kwam Drogeham langszij, maar even later was het Chris Visser die de groengehemden de drie punten bezorgde.

Nadat TFS uit de eerste drie wedstrijd twee punten wist te behalen, moest er afgelopen zaterdag gewonnen worden van de nummer laatst, Drogeham. Op een prima grasveld waren het de Kompenijsters die na een kwartier spelen op een voorsprong lijken te komen. Linksbuiten Chris Visser wordt door een voorzet in stelling gebracht bij de tweede paal. De bal wordt koelbloedig binnen geschoten, maar de grensrechter vlagt de goal discutabel af. Hierna is het Drogeham dat aan de deur klopt bij TFS, maar het is keeper Jeff Aalders die de Kompenijsters meerdere keren op de been weet te houden. Vlak voor rust zet TFS aan en resulteert dit in een corner die genomen wordt door Chris Visser. Hij bediend bij de tweede paal Jogchum Otten die de bal van dichtbij binnen weet te koppen, 0-1.

De eerste kleine twintig minuten na de rust pakken de Kompenijsters de controle over de wedstijd, maar uit het niets is het toch Drogeham dat na een kleine 20 minuten langszij komt. Na een foute inspeelpass op het middenveld is het Van Dijk die oog in oog komt te staan met de keeper en de bal overtuigend tegen de touwen aan schiet, 1-1. Drogeham probeerde door te drukken opzoek naar de voorsprong, maar aan de andere is het Chris Visser na een goede individuele actie naar binnen duikt en van buiten de zestien de bal hard in de korte hoek schiet, 1-2. Drogeham probeert op vechtlust nog iets terug te doen, maar weten het keeper Jeff Aalders niet al te moeilijk meer te maken. Mede door de individuele klasse van TFS weten de Kompenijsters in een wedstrijd die geen winnaar verdiende de driepunten mee naar huis te nemen.

Na 4 wedstrijden staat TFS op een 7e plek met 5 punten. Een prima start van de competitie voor de manschappen van Hans Gellert. Volgende week zaterdag staat het uitduel tegen competitiedebutant vv Westerkwartier op programma. De aftrap vind om 14:30 plaats op het sportpark De Wieken te Niebert.