TFS geeft voorsprong uit handen na een belabberde 2e helft tegen vv Westerkwartier (26-10-2019)

Gepubliceerd op 29 oktober 2019 om 19:15

De Kompenijsters hebben zaterdagmiddag een 7-3 nederlaag geleden. Nadat er twee weken terug werd gewonnen van Drogeham, werd ditmaal het uitduel tegen vv Westerkwartier puntloos afgesloten. Ondanks dat TFS na een goede 1e helft driemaal op voorsprong wist te komen werd er in de 2e helft collectief gefaald, waardoor TFS met een 7-3 nederlaag afdruipt. De doelpunten aan de kant van TFS kwamen van Chris Visser, Nick de Roos en Tim Nijmeijer.

Op Sportpark De Wieken stond een strak windje op het prachtige grasmat. Voor de neutrale toeschouwer was het de 1e helft genieten langs de zijlijn. Al na drie minuten viel de eerste levensgrote kans te noteren. De rechtsbuiten van vv Westerkwartier wist de vrije man te vinden voor de goal, maar de spits van de gastheren schoot toren hoog over voor een leeg doel. Even later is het TFS met de eerste grote kans. Een boogbal over de verdediging van Jogchum Otten zorgt ervoor dat Chris Visser in stelling wordt gebracht en de Kompenijsters op een voorsprong zet door de bal in de korte hoek raak te schieten (0-1). Nog geen drie minuten later is het Westerkwartier dat vanaf rechts de spits Wouda in scoringspositie weet te zetten. Hij weet zijn 200e doelpunt in het amateurvoetbal te verzilveren en maakt zodoende de stand weer gelijk (1-1). Beide ploegen deden niet veel voor elkaar onder, het spel golfde op en neer, waarbij Westerkwartier iets meer probeerde te voetballen en TFS directer speelde door met mooie boogballen over de verdediging de gevaarlijke voorwaartsen te vinden. Nadat de gastheren de bal kwijt raakten op het middenveld is het TFS dat in de 18e minuut weer op voorsprong komt. Na goed overspel vooraf is het Tim Nijmeijer die de bal aflegt op Nick de Roos en de bal tegen de touwen aan schiet (1-2). Wederom niet veel later is het weer vv Westerkwartier dat op gelijke hoogte weet te komen. Een hoge voorzet vanaf de linkerkant gaat bij alle verdedigers langs en het is De Vries die de bal raak kopt en de zwart-gehemden weer naast TFS zet (2-2). De neutrale toeschouwer kreeg een mooie wedstrijd voorgeschoteld, in een tijdsbestek van dertig minuten zien de supporters van beide ploegen maar liefst 5 doelpunten vallen. Wederom zijn het de Kompenijsters die op voorsprong komen. Linksbuiten Chris Visser weet vanuit een voorzet Tim Nijmeijer te vinden die alle tijd heeft om aan te nemen en de bal in de verre hoek schiet (2-3). Het 1e bedrijf werd afgesloten in het voordeel van TFS. Beide ploegen verstopten zich niet wat het tot een zeer aantrekkelijke wedstrijd maakte.

Na rust speelden de Kompenijsters een compleet andere wedstrijd. Na nog geen twee minuten spelen in de tweede helft kwam Westerkwartier weer op gelijke hoogte. Een schot van Ton Koster werd ongelukkig van richting veranderd, waardoor keeper Jeff Aalders op het verkeerde been stond en de bal over de lijn ging (3-3). De Kompenijsters voorhoede werd maar weinig in staat gebracht opzoek naar een doelpunt. Mede doordat Westerkwartier de fellere ploeg was werd het TFS onmogelijk gemaakt om gevaarlijk te worden. Na lang aandringen van Westerkwartier is het Venema die de gastheren op voorsprong zet (4-3). Daarna loopt het storm bij de thuisploeg en is het Koster die de score uitbreidt naar (5-3). Mede door het collectief falen van TFS in de tweede helft wordt het Westerkwartier makkelijk gemaakt en weten ze de score gemakkelijk uit te breiden naar (6-3). De uiteindelijke eindstand werd bepaald door Martijn Braits (7-3), waardoor er maar liefst in beide bedrijven 5 keer werd gescoord.

Aanstaande zaterdag (2 november) staat de volgende wedstrijd op het programma. Om 14:30 wordt er op 't Trefpunt afgetrapt tegen De Lauwers 1.