Nederlaag voor TFS tegen VVT (9-11-2019)

Gepubliceerd op 11 november 2019 om 19:12

TFS heeft zaterdagmiddag een 0-2 nederlaag geleden. Nadat er vorige week schitterend met 4-2 werd gewonnen van De Lauwers, werd ditmaal het duel tegen het altijd lastige VVT puntloos afgesloten. Ondanks een goede eerste 20 minuten werd de wedstrijd voor rust al beslist met een 0-2 voor de mannen uit Twijzelerheide.

Op een koude regenachtige zaterdagmiddag in november zijn het de manschappen van Hans Gellert die aantreden tegen de gewiekste heidemannen van VVT. Waar deze krijgers uit het noorden normaal gewend zijn om onder aanvoering van hun legendarische VVT club-lied het veld op te komen. Was het ditmaal sportpark 't Trefpunt waar de wedstrijd TFS - VVT zich voltrok.

Bij TFS was er vandaag één basis-speler die er helaas niet bij kon zijn, de eveneens krijger (alleen dan op een andere manier) Remco van der Mei, met een dikke neus en waarschijnlijk spijt van het weekend daarvoor mocht hij op de bank plaatsnemen. Zijn positie werd ingevuld door Farshid Sheni. Siemen Couperus en Michiel Veenstra zouden zich na hun wedstrijd met het tweede elftal voegen bij de A-selectie.

VVT begon de wedstrijd sterk en leek TFS wat te overrompelen, met de goed spelende aanvoerder Richard Kempenaar voorop was vooral het middenveld een plaag voor TFS, die hierdoor ook weinig aan voetballen toekwam. Toen in de 30'e minuut een zeker doelpunt van VVT werd afgekeurd en er daarna een vrije trap onderkant lat werd ingeschoten door diezelfde Kempenaar stond er een 0-1 op het scorebord. TFS kon weinig inbrengen tegen VVT en verloor de wedstrijd eigenlijk op elk vlak.

Nadat Farshid Sheni uitviel en Siemen Couperus in mocht vallen viel tegelijk met deze inval beurt ook de 0-2 voor VVT na een dekkingsfout achterin, waardoor de rechtermiddenvelder van VVT kon afdrukken.

In de rust bleek dat het anders moest bij TFS, er werden wat tactische termen uitgesproken en na deze praatjes leek TFS dan ook beter in de wedstrijd te komen. Echter, voor gevaar zorgde dit niet. VVT had de zaken vooral op het middenveld goed voor elkaar en TFS kon daaraan geen partij bieden.
Kansen kwamen er dan ook (eigenlijk) niet meer voor TFS. VVT schoot nog tweemaal op de lat, en op andere hachelijke momenten zat er nog net een TFS been of hand van de keeper tussen om een doelpunt te voorkomen. Op basis van de eerste helft zal TFS blij zijn met de tweede helft. Al zal er tegen vv Nieuw Roden volgende week wel meer gecreëerd moeten worden om tot een goed resultaat te komen.