TFS legt Nieuw Roden in de tweede helft over de knie (19-11-2019)

Gepubliceerd op 19 november 2019 om 14:54

Zaterdagmiddag heeft TFS op bezoek bij Nieuw-Roden de derde overwinning van het seizoen mogen bijschrijven. Nick de Roos zette de Kompenijsters in de 60e minuut op voorsprong. Nieuw-Roden kwam 5 minuten later langs zij, maar mede door doelpunten van Nick de Roos, Chris Visser en Rudmer Mulder werd er met 1-4 gewonnen.

Op een hobbelige grasmat, “wetterkâld”, en met maar een handje vol toeschouwers werd er om 14:30 afgetrapt tegen de blauw witten uit Nieuw-Roden. De beginfase was voor beide ploegen zoeken. TFS speelde tam en de thuisploeg probeerde voornamelijk te combineren, maar raakte naar drie keer overspelen de bal dan ook weer kwijt. Pas in de 18e minuut werd keeper Jeff Aalders opgeschrikt door een afstandsschot. Een ouderwetse zwabberbal waar menig doelmannen nerveus van worden leidde tot een rebound, maar vanaf 5 meter is het de spits van Nieuw-Roden die de bal naast kopt. De wedstrijd is vanaf dat moment los en beide ploegen gaan gelijk op, Nieuw-Roden dat het vaakst de 16 bereikt, TFS dat met de kansen komt. Vanuit een Kompenijster corner is het Ronald Buursma die de afvallende bal uit de lucht volleerd, maar de bal stuit hard op de keeper. Iets voor rust is het Chris Visser met een levensgrote kans, de spits komt één op één met de keeper, maar het is de teen van Casillas dat ervoor zorgt dat beide ploegen met een 0-0 ruststand gaan thee drinken.

In de tweede helft kregen de aanwezige supporters een totaal andere wedstrijd te zien. Waar bij de spelers meestal suiker in de thee zit, zou je bijna denken dat er bij de scheidsrechter er wat sterkers in zat. In een wedstrijd waar het behoorlijk vriendelijk aan toe ging en er weinig tot nauwelijks gezeur was, wist de scheidsrechter in de tweede helft maar liefst 6 gele kaarten te trekken, waarbij onze grensrechter en leider nog werden gespaard wegens “partijdig vlaggen” en de blessurebehandeling niet buiten de lijnen te laten uitvoeren. Om precies 15:30 begon de tweede helft en werd er behalve het uitdelen van gele kaarten ook nog gevoetbald. Beide ploegen gaan in het begin van de tweede helft weer gelijk op, Nieuw-Roden dat gevaarlijk werd vanuit standaard situaties, TFS dat het Nieuw-Roden lastig maakt vanuit de counter. Na 60 minuten voetballen konden de toeschouwers dan ook het eerste doelpunt tellen. Het is goalgetter Nick de Roos die wegdraait bij de verdediger, de bal in de verre hoek schiet en de score opent (0-1). Lang konden de Kompenijsters niet genieten van de voorsprong, want al na 5 minuten is het de rechtsvoor van de blauw-witten die de bal voortrekt en de spits van Nieuw-Roden kopt de bal goed binnen bij de eerste paal (1-1). TFS beschikt inmiddels over scorend vermogen en dat werd al vanaf de aftrap duidelijk. Een minuut later is het wederom Nick de Roos die bij een afvallende bal er als de kippen bij is en een “echte spitsen goal” maakt (1-2). Drie goals in 6 minuten, daarvoor kijk je natuurlijk voetbal. Het werden nog spannende 20 minuten voor de Kompenijsters. Nieuw-Roden had in de tweede helft totaal geen aanspraak op een punt, maar zoals TFS zelf al eens een puntje wist te stelen tegen VCR zou het de groenhemden zelf ook wel eens kunnen overkomen.

Uiteindelijk is het Chris Visser die na een wedstrijd hard werken zichzelf beloont en in de 87e minuut de bal in de verre hoek schuift. Geen Casillas die de bal tegen houdt en zodoende de score op (1-3) zet. Nieuw-Roden is geknikt en laat de touwtjes in de laatste minuten vieren, waardoor Rudmer Mulder vanaf 11 meter de bal inschiet na het afgeven van Chris Visser (1-4). Tevens is dit ook de eindstand en wint TFS voor het eerst met een minimale doelpunten verschil van 3 goals sinds 3 mei 2014 toen CVO met 9-1 winst werd verslagen.