TFS – Noordbergum pas laat in de wedstrijd beslist (23-11-2019)

Gepubliceerd op 27 november 2019 om 10:13

TFS – Noordbergum pas laat in de wedstrijd beslist.

In een boeiende wedstrijd maakte TFS het Noordbergum behoorlijk lastig tot aan de 86e minuut. Door een penalty kwamen de gasten op 0-1 en na rust maakten ze de 0-2. Met 10 man is het Nick de Roos die TFS weer in de wedstrijd brengt, maar in de 87e minuut is het Noordbergum dat de score op 1-3 zet en in de 90e minuut nog op 1-4, wat tevens de eindstand is.

Noordbergum beschikt over een selectie met spelers die op een niveau hebben gevoetbald en waar menig kelderklasser alleen maar van kan dromen. Verder is het voor de voetballiefhebber misschien jammer dat de rechtsbuiten Huy Tran die met zijn trukendoos 5 miljoen “views” behaalde op internet niet mee deed, maar in ruil daarvoor werd er een andere technische begaafde speler opgetrommeld voor op de vleugel. Dat deze ploeg over uitzonderlijke kwaliteiten beschikt, werd wel duidelijk nadat arbiter W. Stel om 14:30 het startsein gaf. Al vanaf de aftrap kreeg linksbuiten Rochendy Constansia de bal ingespeeld, die er direct maar een dubbele schaar eruit gooide. Een echte kelderklasser kan geen trucjes en als iemand het wel kan, bestaat er een ongeschreven regel dat je hem een zaag mag verkopen. Alleen zijn wij bij TFS van de fairplay en doen wij niet zozeer aan schoppen.
Behalve het hebben over de kwaliteiten van Noordbergum werd er ook nog gevoetbald. TFS maakte het Noordbergum behoorlijk lastig. De gasten werden gevaarlijk vanaf de vleugel, maar tot echte kansen kwam het niet. Door het aanvallende spel van Noordbergum kregen de Kompenijsters ook veel ruimte op proberen toe te slaan in de counter, wat tot veel gezeur en ergernis resulteerde aan de kant van Noordbergum. Ook Sinterklaas kwam deze zaterdag in Drachtstercompagnie langs en onze laatste man vond het daarom wel zo lief om een cadeau weg te geven en de spits te laten vloeren in de 16 als, nadat hij zijn trukendoos opende. De scheids kon niks anders dan in de 29e minuut een penalty geven en deze werd dan ook verzilverd door linksbuiten Constansia (0-1). TFS kreeg hierna kansen, maar het was het allemaal net niet. Ook Noordbergum kreeg kansjes maar ook bij hun ontbrak de scherpte. Zodoende ging TFS met een 0-1 achterstand de rust.

Na rust gingen beide ploegen hetzelfde verder als de eerste helft, Noordbergum had het overwicht, maar wist deze middag er voetballend maar slecht door te komen. In de 54e minuut krijgen de gasten een vrije trap nabij de achterlijn. De bal lijkt voor keeper Jeff Aalders, maar door wat nieuwe handschoenen bleef “de bal raar kleven en sloeg ik hem in het goal", aldus de keeper (0-2). Zuur voor de Kompenijsters, want voetballend wist deze ploeg er maar moeilijk doorheen te komen. TFS werd hierna wat feller, maar de uitstekende fluitende scheids had de wedstrijd goed onder controle en trad zo nodig direct op met gele kaarten. Jammer genoeg was dat ten nadele voor de Kompenijsters, want verdediger Janco Booi kon na twee gele kaarten binnen 5 seconden vroegtijdig inrukken, want zoals een ieder weet is twee keer geel een rode kaart. Toch weet TFS vlak hierna met 10 man op gelijke hoogte te komen. Het is de linksbuiten van TFS die de bal voortrekt op Tim Nijmeijer, maar hij werd naar beneden getrokken in het zestien meter gebied. Nick de Roos is degene die aanlegt vanaf 11 meter en de bal verzilverd (1-2). Ondanks dat de Kompenijsters een man minder hebben, kloppen ze vaak aan de deur bij Noordbergum. Mede door het goede invallen van pinchhitter Gerrit van Dijk kon TFS vaak dichtbij het doel komen. Desondanks is het Noordbergum dat in de 87e minuut vanuit de counter de (1-3) weet te maken. Het is Constansia die voor zijn derde van de middag mag tekenen, nadat hij de bal onberispelijk onder kant lat binnen schoot. Kort hierna krijgt TFS nog de kans op een doelpunt. Vanuit een vrije trap is het de inzet van Jogchum Otten die uiteen spat op de lat. Diep in de blessure tijd werd de eindstand nog bepaald op (1-4) nadat Jens Kloppenburg voor leeg goal kon binnen tikken. Zodoende verliest TFS met opgeheven hoofd. Na de tijd was het nog lang gezellig in de kantine van ’t Trefpunt samen met de supporters en spelers van Noordbergum.