TFS verliest van effectief Suameer.

Gepubliceerd op 9 december 2019 om 19:43

In een wedstrijd waar beide ploegen hun snelheid probeerde te gebruiken is het Suameer dat aan het langste eind trok (5-2). Mede door een mooie kopbal en een omhaal weet Suameer in de tweede helft TFS de das om te doen. Aan de kant van de Kompenijsters zijn het Tim Nijmeijer en Chris Visser die scoorden.

Waarbij TFS doorgaans in de counter goed is, blijkt Suameer ook een goede ploeg vanuit de counter. De Kompenijsters moesten het spel maken en wisten met regelmaat de zestien te behalen, alleen werd de trekker niet getrokken bij TFS. Daar tegen over stond dat Suameer met scherpe counter gevaarlijk werd en na drie grote kansen in de 20e minuut op voorsprong weet te komen door Liekele Paulusma. TFS weet na de (1-0) er maar weinig tegen over te zetten en krijgt dan in de 40e minuut nog een tegengoal te verwerken (2-0). Zodoende ging de thuisploeg met een voorsprong de rust in.

Direct na de thee maken de Kompenijsters de aansluitingstreffer via Tim Nijmeijer en lijkt TFS de achterstand weer goed te maken (2-1), maar een kwartier later is het Willem van der Veer die met een enige geluk de stand via de hoofd op (3-1) brengt. Direct daarna is het Chris Visser die de spanning terug brengt in de wedstrijd (3-2). Toch is het Suameer dat hierna de wedstrijd naar hem toe trekt. In de 66e minuut is het Piter de Vries die de bal in de kruising kopt (4-2). TFS is door deze treffer geknakt. De meest bizarre doelpunt van de middag komt op naam van Patrick Sijtsma. Een afvallende bal werd door een omhaal over alles en iedereen geschoten en belandt uiteindelijk in het doel. Zodoende verliest TFS met (5-2) en heeft het nu alle tijd om in de winterstop druk te gaan trainen om in februari weer met drie punten thuis te komen.