TFS verliest terecht van Eastermar (30-11-2019)

Gepubliceerd op 2 december 2019 om 19:31

In een wedstrijd waar Eastermar duidelijk de betere partij was, stond TFS geheel tegen de verhoudingen in op voorsprong. Op slag van rust kwamen de Broekophâlders weer op gelijke hoogte en na rust bouwden ze de voorsprong uit tot 1-4 waarbij een grotere uitslag werd bespaard door de goed keepende Jeff Aalders.

Voorafgaand van de wedstrijd was het puzzelen voor trainer Hans Gellert. Vaste basisspeler Janco Booi had de vorige wedstrijd een rode kaart cadeau gekregen en zodoende moest de oefenmeester gedwongen iemand anders opstellen. TFS trad tegen Eastermar aan in een opstelling waarin maar liefst 5 wijzigingen waren en dat kwam het spel niet ten goede. Al vanaf minuut één is het Eastermar dat de bovenliggende partij is en het loopt storm op de defensie en de keeper van TFS. Wonderbaarlijk weten geel-blauwen niet te scoren en is het geheel tegen de verhoudingen in Jogchum Otten die de Kompenijsters in minuut 23 op voorsprong zet (0-1). Ondanks de achterstand ging Eastermar gewoon door waarmee ze mee bezig waren en dat was dominant voetballen. De gasten creëerden veel kansen, maar mede door de goed keepende Jeff Aalders wisten de Eastermarders pas op slag van rust de gelijkmaker te maken (1-1).

Na rust was het tijdens het koffie drinken hopen op beter voetbal bij TFS, maar Eastermar was ook in het tweede bedrijf duidelijk de betere partij. Voor Jeff Aalders was het een leuk trainingspotje, want hij wist tot tweemaal toe de bal met een mooie zweefduik uit de kruising te vangen. Toch ontstond er plotseling een kans voor TFS. Het is Chris Visser die de bal voortrekt vanaf rechts op Tim Nijmeijer, maar hij wordt naar beneden getrokken door de verdediger van Eastermar. Tevergeefs probeerde de watervlugge speler de bal nog binnen te tikken en een penalty wuifde de scheids weg. Vrij vlot na deze kans kwamen de Broekophâlders in minuut 62 op voorsprong door J.B. Heidbuurt (1-2). Na de voorsprong zetten Eastermarders door en komt het 10 minuten later ook op (1-3) door een doelpunt van J.J. Kootstra die voor zijn tweede van de middag tekent. Zowel TFS als Eastermar vind het wel welletjes en ook de eerste supporters gingen alvast om bier. In de 89e minuut werd de mooiste goal van de middag gemaakt door de goed spelende Willem Veenstra die met zijn 17 jaar de jongste speler was die op het veld stond. Zodoende werd de eindstand bepaald op (1-4).

“It wie hjoed net safolle” sei een trouwe TFS supporter en zodoende zal er volgende week tegen Suameer uit een ander vaatje moeten worden getapt. Het heeft weleens beter gestaan en gespeeld, maar ondanks het verlies van zaterdag en vorige week zijn de Kompenijsters positief over het verloop van het seizoen. Het is aan Hans Gellert en de jongens om de koppies op scherp te krijgen en aankomende zaterdag tegen Suameer weer eens drie punten te behalen.