Clubnieuws februari 2020

Gepubliceerd op 1 februari 2020 om 12:37

Dit weekend staan we aan het begin van de tweede seizoenshelft. Vandaar ook weer een nieuw kantinerooster.

senioren

Wat betreft ons eerste elftal zitten we momenteel op onze doelstelling van gemiddeld een punt per wedstrijd. Met nog een drietal thuiswedstrijden tegen de onderste drie ploegen te gaan moet de doelstelling haalbaar zijn. Het tweede elftal heeft van de laatste vijf wedstrijden er drie gewonnen. Bij dit team staat het plezier voorop en dan zie je dat na zes nederlagen op rij de punten vanzelf komen. De dames van leidster Lucy wisten de laatste thuiswedstrijd met volop strijd van mede degradatiekandidaat Noordbergum te winnen. Met de nodige steun van de trouwe aanhang probeert het team aan degradatie te ontkomen. Mocht dit lukken dan is het seizoen voor de dames geslaagd.

Jeugd

Bij de jeugd werd de JO14 afgelopen weekend alsnog kampioen. Dit nadat naaste concurrent VVT zijn inhaalwedstrijd verloor. Leiding en spelers gefeliciteerd met het behaalde succes. De JO13, met daarin meerdere jongens en meisjes die voor het eerst op voetbal zitten, zaten voor de winterstop in een competitie waarin de verschillen veel te groot waren. Van de najaar reeks wisten ze er twee wedstrijden te winnen. Zowel de spelers als ouders waren zichtbaar blij met deze overwinningen. Bij de JO9 en de JO10 waren de resultaten wisselend. Bij deze categorie kun je zelfs met 10-9 winnen: mooier kan het niet…. Met nog de kabouters en de 45+ in de gelederen kunnen we met trots zeggen dat er het afgelopen jaar weer volop strijdt, beweging en gezelligheid op ons sportcomplex te vinden was.

hervatting competitie

Op zaterdag 1 februari a.s. wordt de competitie hervat met de wedstrijd T.F.S. JO9 tegen Houtigehage JO9. Een mooiere opening van de tweede seizoenshelft valt er volgens mij niet te bedenken…. Het jaar 2020 wordt een jaar waarin we proberen datgeen we hebben te behouden en te verbeteren. We hopen zelf op wat meer…. Zo proberen we de Kompenijster jeugd die momenteel elders voetbalt weer aan de club te binden. Dit middels de oprichting van een jongerenteam ter aanvulling van het eerste elftal. Dat sommige dingen binnen de club beter kunnen is ons bekend. Mede daarom zijn we momenteel op zoek naar vrijwilligers met het nodige clubgevoel. Vrijwilligers met wie we proberen de club naar een hoger niveau te tillen.

MFC

Het jaar 2020 staat tevens in het teken van de start van de bouw van onze nieuwe MFC. Een ruim 4 miljoen euro kostend project bestaande uit de uit de bouw van een nieuwe school, een nieuwe, grotere gymzaal en een nieuw sportonderkomen. Dit laatste met een door ons zelf in te richten ontmoetingsruimte voor sporters en dorpsbewoners. Onlangs is er nieuwe stichting in het leven geroepen voor het beheer en de exploitatie van het sportgebeuren met ontmoetingsruimte. Op 6 februari a.s. wordt de oprichtingsactie bij de notaris ondertekend. De stichting gaat zich nu als eerste bezighouden met het werven van de benodigde subsidies. Ook voor wat betreft de aanleg van het gezamenlijk kunstgrasveld voor de korf- en voetbal zijn de eerste stappen gezet. Namens de v.v. nemen Frits v.d. Meer en Robin van Es zitting in de kunstgrascommissie. Los van het MFC gebeuren staat de vervanging van de huidige klimtoestellen bij het sportcomplex. Binnenkort worden er nieuwe speelwerktuigen geplaats om later weer een plekje te krijgen bij het nieuwe MFC.

Op en rondom het sportcomplex zal er dit jaar dus zichtbaar veel veranderen. Wat nu al opvalt is het nieuwe reclamebord van onze hoofdsponsor: Bosma Handelsonderneming in hout- en bouwmaterialen. Binnenkort worden er naast de huidige borden nog meerdere borden van nieuwe sponsoren opgehangen. Alle deze bordsponsoren bedankt voor het financieel steunen van onze 140 leden tellende vereniging!

activiteiten

Tot slot nog iets over onze activiteiten naast het voetbalgebeuren. Op vrijdag 7 februari a.s. kunnen we weer klaverjassen in ons clubgebouw. We beginnen weer om acht uur en hopen weer op minimaal 12 deelnemers. Binnenkort start ook weer de Poiesz actie. Vanaf 10 februari a.s. kunnen er bij de Poiesz supermarkt in de Wiken in Drachten weer munten bijeen gespaard worden voor onze vereniging. Verder zijn we onlangs een tijdelijk samenwerkingsverband aangegaan met sc Heerenveen. Dit om mee te kunnen doen aan de komende jubileumactiviteiten van sc Heerenveen. In het kader daarvan kan de jeugd t/m de JO11 op woensdag 1 april a.s. meedoen aan de jaarlijkse sponsorloop in en rondom het Abe Lenstra stadion. Ook voor onze vrijwilligers staan er meerdere activiteiten op het programma. Dit alles in combinatie met een bezoek aan een van de thuiswedstrijden van sc Heerenveen. Binnenkort volgt er nadere informatie over dit nog prille samenwerkingsverband.

inbraak

Tot slot nog het aller laatste nieuws…… In de nacht van maandag op dinsdag is er ingebroken in ons clubgebouw. Wat ze meegenomen hebben is de tv.: een zwarte Panasonic van het type Viera TX-L37E30. Als iemand denkt hem ergens tegen te komen horen we dat graag. Als het goed is zit de stick met de info van de beeldkrant nog in de tv…. Het gevolg: we zullen het nu tijdelijk even zonder tv moeten doen. Van de inbraak is uiteraard aangifte bij de politie gedaan.

Nieuwe leden

Lid worden van onze voetbalvereniging kan vanaf 4 jaar. De 4, 5 en 6-jarigen betalen geen contributie. Meisjes zijn ook van harte welkom. Nieuwe leden kunnen zich aanmelden op de Pream 4 bij Bert Nijmeijer, tel. 06-12112554.

De meest recente nieuwe leden: Eelco Vogelzang (jeugd), Trienke Vietmeijer (dames), Donny Pilat (45+), Djesse van Boekel (jeugd) en Tineke Aalders-Bosma (dames). Allen welkom bij de club!