TFS weet weer wat winnen is. (29-02)

Gepubliceerd op 1 maart 2020 om 19:30

De Kompenijsters hebben zaterdagmiddag een einde gemaakt aan een serie van 5 wedstrijden zonder overwinning. Door een vroege doelpunt van Nick de Roos weet TFS met 1-0 te winnen van Nieuw-Roden.

Onder leiding van het scheidsrechter talent Patrick Dobma uit Steenwijk werd er op ’t Tefpunt afgetrapt op een glad bespeelbaar veld. TFS startte voortvarend en wist al in de 3e minuut op een 1-0 voorsprong te komen. Nadat Chris Visser goed naar binnen sneed zette hij Nick de Roos in scoringspositie en die schoot de bal koeltjes raak. Nadat het weer ook parten ging spelen tijdens de wedstrijd werd het voetbal er niet beter op, maar desondanks wisten de Kompenijsters toch twee keer in grote scoringspositie te komen, maar rechtsvoor Gijs Vlastuin wist de beide kansen niet te verzilveren, waar stiekem gezegd toch een menig voetballer jaloers op zal zijn op zulke grote kansen. Voor TFS was er de eerste helft geen vuiltje aan de lucht en was het duidelijk de betere ploeg. Het verzuimde zichzelf om de score uit te breiden en de wedstrijd al te beslissen in de eerste helft, maar het moest toch genoegen nemen met een 1-0 voorsprong. Na Rust werd het weer nog maar eens onstuimiger en werd het voetbal alleen maar slechter, de wind zorgt ervoor dat de steekpasses nauwelijks aankomen en de regen zorgt ervoor dat het veld als maar gladder wordt. Het zijn dan ook veel duels, waardoor het spelbeeld van de tweede helft vooral gelijk op is. Toch wist Nieuw-Roden in de 90e minuut ook nog bijna met een puntje naar huis toe te kunnen gaan. Een voorzet van rechts belandt uiteindelijk voor de voeten van de linksvoor, maar keeper Jeff Aalders die nog niks had gedaan in de wedstrijd hield de bal katachtig tegen uit de korte hoek. Zodoende is de eerste overwinning van 2020 een feit en zal het weer naar boven kunnen kijken.

Aankomende zaterdag 7 maart reist de equipe van Hans Gellert af Rinsumageest waar om 14:30 VCR de tegenstander zal zijn.

Chris
4 jaar geleden