TFS verliest van VCR (07-03)

Gepubliceerd op 9 maart 2020 om 19:33

TFS heeft afgelopen zaterdag in de uitwedstrijd met de koploper VCR uit Rinsumageest een 4-1 nederlaag geleden. De Kompenijsters die gedwongen waren om op de counter te spelen kwamen de eerste helft met een tikkeltje ongeluk op achterstand. Een dieptebal van uit de verdediging van VCR werd geschampt door een speler van TFS, waarna de bal voor de voeten belandde van VCR speler Jacob Kuipers die de bal koeltjes binnen tikt. Nog geen 5 minuten later werd er ook nog een penalty gegeven voor een handsbal. De penalty werd meedogenloos in de onderhoek geschoten door Abe Dreyer, waardoor de Kompenijsters tegen een 2-0 achterstand keken en de wedstrijd met de rust eigenlijk al beslist was. TFS probeert in de tweede helft nog een doelpuntje mee te snoepen naar de Kompenije, maar mede door het verzorgde voetbal van VCR wordt er door de thuisploeg vrij weinig weg gegeven. VCR weet in 61e minuut de wedstrijd definitief te beslissen door Folkert de Vries die de bal door de benen van keeper Jeff Aalders weet te tikken. De Kompenijsters doen drie minuten later nog wat terug door Rudmer Mulder die bal tegendraads in de kruising kopt. De eindstand werd uiteindelijk in de 90e minuut bepaald op 4-1 door Jouke Hoekstra.

Aankomende zaterdag staat voor het vlaggenschip om 14:30 de uitwedstrijd in en tegen Noordbergum op programma.