Clubnieuws maart 2020

Gepubliceerd op 25 maart 2020 om 18:17

Van onze voorzitter:

Op 26 februari jl. zat ik namens de vv een stukje te schrijven voor in onze dorpskrant. Ik schreef dat het voorjaar in aantocht was en dat we straks weer konden gaan genieten van het voetbalgebeuren op ons Kompenijster sportcomplex. Dit sinds 1949…. Vandaag de dag ligt alles tot zeker 6 april a.s. stil! Op zaterdag 14 maart jl., nog maar 10 dagen geleden, riep ik via de mail iedereen op mee te doen aan de twee nog lopende jeugdacties. Intussen zijn beide acties, de sponsorloop en de Poiesz actie, tussentijds gestopt……

Het coronavirus heeft ons dagelijks leven in de afgelopen weken volledig op zijn kop gezet. Het is alsof we plotseling in een andere wereld leven. Wie had ooit gedacht dat ons dit zou gebeuren….. En wat staat ons allemaal nog te wachten! Daarom, let op je eigen gezondheid maar denk bij je dagelijks handelen ook aan de gezondheid van anderen! Daarom vraag ik hierbij iedereen de richtlijnen vanuit de regering, de KNVB, de gemeente en onze eigen club op te volgen. Des te sneller kunnen we weer genieten van het voetbalgebeuren op ons fraaie sportcomplex.

Wat betekent dit alles voor ons als voetbalvereniging?

Als voetbalvereniging volgen we de richtlijnen vanuit het regeer, de KNVB en de gemeente. Tot 6 april a.s. zijn alle voetbalactiviteiten afgelast. Wat er daarna gaat gebeuren is nog onzeker. De verwachting is dat de termijn tot 1 juni a.s. wordt verlengd. Mocht er weer gevoetbald kunnen worden dan volgen we uiteraard de richtlijnen van de KNVB.

Alle geplande bijeenkomsten en activiteiten welke nog voor dit seizoen gepland stonden zijn afgelast. Dit incl. de bestuursvergaderingen, de ATB toertocht, het veteranentoernooi, de algemene ledenvergadering, de vrijwilligersavond en het familietoernooi. Ons sportcomplex is tot nader bericht door de gemeente gesloten. Het gevolg is een uitgestorven sportcomplex.

Uiteraard is ook ons clubhuis gesloten. Dit betekent dat we als vv en kv geen inkomsten vanuit ons clubhuis hebben. Dit scheelt ons als vereniging 6.000 tot 8.000 euro aan inkomsten. Ook de huidige voorraden raken over datum. Hier proberen we nog deze week een oplossing voor te vinden. Minder ontvangsten bij blijvende vaste kosten. De KNVB kosten, de huur van de velden, de verzekeringspremies, de arbeidsovereenkomsten; alles gaat gewoon door.

Via het voorzittersoverleg loopt er onderling overleg tussen de Smallingerlands voetbalverenigingen over hoe te handelen tijdens deze crisis. Daar waar mogelijk pakken we zaken als bijvoorbeeld de huur van de velden gezamenlijk op. Hoewel alles tegenwoordig onzeker is hoop ik dat alle spelers, speelsters, sponsoren en vrijwilligers ons trouw blijven en dat we het komende seizoen op dezelfde voet verder kunnen gaan met waar we twee weken geleden nog mee bezig waren. Soms tegen beter weten in probeer ik altijd positief te blijven, daarom…..

Persoonlijk hoop ik dat we dit nu al gedenkwaardige seizoen toch nog met zijn allen kunnen afsluiten. Dit in het weekend van 19/20 juni a.s.

Heb je vragen over het hoe en wat binnen de club? Twijfel niet en stuur een mail naar pieterpostma@hetnet.nl Uiteraard mag je ook even bellen/appen met 06-22805296

Met vriendelijke sportgroet,

Pieter Postma (voorzitter v.v. T.F.S.)

Roelof Smeding
4 jaar geleden

Heel veel sterkte in deze moeilijke tijden aan iedereen die T.F.S. een warm hart toedraagt!