TFS1 verliest van zichzelf tegen VVT1

Gepubliceerd op 9 oktober 2020 om 18:25

Drachtstercompagnie, 3 oktober 2020

Na de nederlaag tegen Drogeham mag het vlaggenschip zich deze zaterdag richten op de wedstrijd tegen VVT. De wedstrijd begon en eindigde op een vreemde wijze. Door de nieuwe corona-maatregelen mag er de komende drie weken geen publiek komen met een dichte kantine voor de derde helft.

Op een doodstil Trefpunt begon TFS aan de wedstrijd. Al snel was het de ploeg van Henk Woudstra die gevaar stichtte op zowel eigen doel als de tegenstander. Door een goede opbouw kwam de bal uit bij middenvelder Tim Nijmeijer die de bal voorzette richting de voorhoede die deze kans net niet verzilverde. Het gevaar kwam voornamelijk van TFS dat met knullig balverlies de spitsen zocht van VVT die de score opende (0-1). Zeven minuten later kwam TFS met de gelijkmaker (1-1). Een mooie trap van Thijs Boiten belandde op het hoofd van Janco Booi die de bal inkopte. Het leek er in eerste instantie op dat TFS deze lijn weet door te trekken, echter viel het kwartje de andere kant op. Een lange bal van VVT stichtte gevaar nadat de verdediger van TFS de bal mistte waardoor ze gemakkelijk konden scoren(1-2).
VVT ging met een voorsprong de rust in.

De tweede helft was voornamelijk voor VVT. De thuisploeg creëerde amper kansen ten opzichte van de eerste helft. Rond de 60e minuut was het dan ook VVT die de voorsprong uitbreide. Een vrijetrap op randje zestien werd in de korte hoek ingeschoten (1-3). TFS kreeg nog twee grote kansen waaronder een steekpass van Siemen Couperus op Jorrit Loopstra die de bal net mistte. Niet snel was het dan ook al (1-4). De laatste kans kwam van Rienk-Jan Bron die Jorrit Loopstra diep stuurde. De bal viel tussen de speler en keeper waardoor er een heftige botsing ontstaat tussen de spits van TFS en de keeper. De gevolgen waren ernstig waardoor er door beide aanvoerders is besloten om het duel vroegtijdig te laten affluiten (75e minuut).

Volgende week staat het duel tussen Ezinge op papier, een complete nieuwkomer voor de thuisploeg.

#TrochFreonskipSterk