Verslag TFS 1 en 2 - 25 en 26 september 2020

Gepubliceerd op 29 september 2020 om 12:20

Afgelopen weekend rolde de bal weer bij twee senioren elftallen van TFS, waar de dames en de heren 3 werd afgelast, speelde het tweede vrijdagavond thuis tegen Be Quick Dokkum 5 en kwam het vlaggenschip de zaterdags in actie in en tegen Drogeham.

TFS 2 - Vrijdag 25 september

Het tweede wist vrijdagavond met maar liefst 6-9 te verliezen. Een korfbaluitslag in een leuke sportieve wedstrijd waarin de tussenstand na 70minuten zelfs nog 5-5 was. Doelpuntenmakers waren 1x Aaron van der Heide, 4x Frits van der Meer, 1x Stefan van Meerveld. Aankomende weekend is het tweede vrij.

TFS 1 - Zaterdag 26 september - TFS geeft vroege voorsprong uit handen.

Drogeham – Na de overwinning op Jistrum ging het vlaggenschip met volle moed richting de uitwedstrijd in en tegen Drogeham. TFS wist al in de 8e minuut vroeg op voorsprong te komen doormiddel van Robin van Es die de bal tegendraads tegen de touwen aan wist te koppen. De Kompenijsters probeerden door te pakken en kregen zodoende de kansen om er uit te komen, maar deden hier vrij wel niets mee. Des te makkelijker vielen de doelpunten tegen deels door individuele foutjes, waardoor Drogeham gemakkelijk met een 3-1 voorsprong de rust in ging.

De thee bracht TFS niet veel inspiratie. Afspraken werden nauwelijks nagekomen en Drogeham wist hier met hun snelle buitenspeler dankbaar gebruik van te maken. De rood-geel gehemden wisten zodoende gemakkelijk uit te lopen naar een 7-1 uitslag.

Al met al een “off day” voor de mannen van Henk Woudstra is er nog genoeg werk aan de winkel om de messen te slijpen.