Geweldige ontwikkeling voor vv TFS: de bouw van het multifunctioneel centrum in Drachtstercompagnie mag officieel los!

Gepubliceerd op 8 januari 2021 om 14:57

Terwijl wij momenteel in een “intelligente lockdown” zitten en het voetbal stil ligt beleven de vv TFS, de kv TFS, de school en de inwoners van het dorp één van de mooiste ontwikkelingen uit de geschiedenis van Drachtstercompagnie! In Drachten heeft de gemeenteraad van Smallingerland dinsdagavond unaniem ingestemd met het bestemmingsplan voor het MFC op ons sportpark. Een wijziging van het bestemmingsplan was nodig om met de bouw te kunnen gaan beginnen!

Een uitgelaten voorzitter steekt zijn blijdschap niet onder stoel of banken. “Eindelijk hebben we ons doel bereikt. Geweldig voor het dorp en de betrokken partijen. Ik ben er van overtuigd dat we er met zijn allen een prachtige ontmoetingsplaats van gaan maken. Een centrale plek voor jong en oud wat de leefbaarheid en saamhorigheid in ons dorp ten goede zal komen!” aldus Pieter Postma.

Het nieuwe centrum zal komen op het huidige korfbalveld. Het gaat onderdak bieden aan basisschool SWS de Frissel, de zaalsporters, de sportverenigingen en de gebruikers van “It Gebouke”. Ook zal de toegangsweg en het parkeerterrein opnieuw worden ingericht. Voor de voetbalvereniging is het nieuwe MFC een zeer mooie ontwikkeling. Er komt een kantine met het uitzicht op het hoofdveld en kunstgrasveld. Ook zal er een overkapping komen zodat de mensen buiten droog kunnen staan/zitten. Verder zullen wij samen met korfbal over 4 kleedkamers gaan beschikken.

Op de hoogte blijven? Volg dan ook de facebook pagina: https://www.facebook.com/StichtingItTrefpunt

IMPRESSIE: VAN MANEN EN ZWART ARCHITECTEN