TFS verliest door 3 penalty’s van Waskemeer.

Gepubliceerd op 14 september 2021 om 15:25

Het vlaggenschip speelde afgelopen zaterdagmiddag de tweede bekerpoulewedstrijd thuis op ’t Trefpunt. Waar vorige week iets geflatteerd met 5-0 werd verloren van Westerkwartier stond nu 3e klasser vv Waskemeer op het programma. De gasten verloren vorige week nog met 0-1 van hun angstgegner RWF en dat was misschien de hoop op een stuntje voor TFS, maar de Kompenijsters waren niet opgewassen tegen een ontzettend gretige Waskemeer.

Op basis van de wedstrijd van vorige week werd de basisopstelling door de trainers Andre en Sjaak op drie plekken gewijzigd. De spitspositie, rechtsachter Michiel Veenstra die thuis tussen de deur was gekomen en met gekneusde ribben een blessure heeft werd vervangen door Tygo Bron, maar de meest bijzondere wijziging is de keeper. Geert Kruize is zijn naam, trainde vorige week voor het eerst mee bij TFS, werd vrijdag lid, stond gelijk als doelverdediger in het veld en werd de man of the match aan de TFS zijde.

Onder leiding van scheidsrechter Adema werd er om 14:30 afgetrapt voor de wedstrijd. Al gelijk werd duidelijk wat de intenties waren van de gasten. Gretig druk zetten om vroeg op voorsprong te komen. TFS bood veel weerstand en mede door keeper Geert Kruize wist de uitploeg niet zomaar te scoren. De Kompenijsters probeerden te counteren, maar de aanvallen werden 10 van de 10 keer afgevlagd, dus werd het vooral tegen houden. In de 30e minuut viel dan toch het eerste doelpunt. Het is Mitchell Schievels van Waskemeer die vanuit de rug van de verdediger door wist te lopen op de bal en gemakkelijk binnen kon schieten. Zoals eigenlijk de gehele wedstrijd bleven de mouwen opgestroopt bij de Kompenijsters en zo ook na de 0-1. De enige manier dat Waskemeer wederom in de 1e helft wist te scoren was door een gegeven penalty die spits Schievels koeltjes binnen schoof. (0-2)

Nadat iedereen thee heeft kunnen drinken begon TFS aan de tweede helft. Het speelveld was weinig veranderd. Het spel bleef hard, maar fair en de inzet van beide teams waren meer dan voldoende. Waskemeer nam het hef in handen en ging opzoek naar het uitbreiden van de score waarbij TFS op de counter speelde, maar de Kompenijsters stonden wederom 10 van de 10 keer buitenspel. Nadat de keeper Geert uitkwam en zich voor de bal gooide floot te scheids wederom voor een penalty. Het is Schievels die voor zijn hattrick tekent. TFS belandde hierna in een goede fase en kon paar keer gevaarlijk worden vanaf de zijkant. Dit leidde één keer zelfs tot een penalty nadat Waskemeer hands maakte op goed aangeven van Gjalt Stienstra. Typerend voor de wedstrijd was dat de strafschop naast werd geschoten en daarmee de achterstand niet werd verkleint. Hierna wist TFS amper gevaarlijk meer te worden hoewel de inzet goed bleef liet de conditie veel Kompenijsters in de steek, zo wist Waskemeer gemakkelijk uit te lopen door nog een doelpunt van Schievels (0-4), een strafschop van J. Hummel (0-5) en door de jongeling Aren Greebe die zijn eerste officiële doelpunt wist te maken, zodoende verloor TFS met opgeheven hoofd met 0-6 van de derde klasser.

Aankomende zaterdag speelt TFS om 14:30 uit in en tegen Rood-Wit Frieschepalen (RWF). In deze derde bekerduel zal blijken in hoeverre de mannen van Andre v/d Veen en Sjaak Loopstra zijn klaar gestoomd voor de competitie. Na afloop beloofd het gezellig te worden, want het eerste elftal heeft twee tafels gereserveerd in de plaatselijke kroeg Ma Kelly’s.