TFS 1 weet niet te winnen tegen VVT1

Gepubliceerd op 9 november 2021 om 16:01

We horen dat er altijd met smart wordt gewacht op de wedstrijdverslagen van het eerste elftal. Maar ja, wat ga je over een wedstrijd schrijven waar met 1-7 is verloren? Daarom deze keer een ander wedstrijdverslag dan jullie van ons gewend zijn.

• Zaterdag 6 november mocht het eerste elftal thuis aantreden tegen VVT 1. De tegenstander stond bij aanvang van de wedstrijd op de twaalfde en laatste plaats. Na deze gewonnen wedstrijd zijn ze gestegen naar de tiende plaats.
  • Journalist Julian Atema van de Leeuwarder Courant was zaterdag bij de wedstrijd aanwezig en de vaste abonnees van de Leeuwarder Courant hebben het maandag zeker gezien. Er stond namelijk een wedstrijdverslag met bijpassende foto in de krant.
  • Ondanks het koude weer waren er veel supporters op 't Trefpunt te vinden. Dat het MFC al echt een blikvanger is, is te horen aan de positieve geluiden van de bezoekers. Als alles mee zit kunnen we volgende maand gebruik maken van het MFC.
  • Het eerste elftal heeft te maken met meerdere blessures. Gelukkig kon er deze wedstrijd een beroep worden gedaan op enkele spelers van het tweede elftal. Zij speelden eerder op de middag thuis ook al een wedstrijd.
  • De trainer heeft in het laatste gedeelte van de wedstrijd dankbaar gebruik gemaakt van de wisselmogelijkheden. Maar liefst vijf spelers werden tegelijk gewisseld.
  • Nick de Roos is degene die het doelpunt van de thuisploeg op zijn naam mag schrijven.

De wedstrijd werd dan misschien niet gewonnen, maar zoals Jeff Aalders het al in de Leeuwarder Courant zei: "Voor corona speelden we mee in de middenmoot. Daarna zijn een paar spelers vertrokken. Kwalitatief kunnen we niet mee. We hebben veel jonge jongens, die hebben tijd nodig. Maar wat er ook gebeurt, het blijft de club uit je dorp. Daarom blijven we er met z’n allen voor gaan. Hoe slecht het ook gaat.”

In het weekend van 12 november is het eerste elftal vrij. Op 20 november wordt er om 14:30 uur thuis gespeeld tegen Suawoude. Met een wedstrijd minder gespeeld staan zij op de elfde plek, net boven TFS.