Clubnieuws april 2022

Gepubliceerd op 23 april 2022 om 10:12

Zoals iedereen wellicht al gezien heeft is ons oude sportcomplex zo goed als gesloopt en zitten we al weer een zestal weken in ons nieuwe onderkomen: het MFC van de Kompenije. Uiteraard is het eerst even wennen en lopen we nu al tegen diverse verbeterpunten aan. Qua inrichting zijn we ook nog druk bezig: het beeld veranderd met de week.

De opening van het nieuwe complex stond gepland op 10 juni a.s. Door vertragingen bij met name de sloop is dit helaas geen haalbare kaart. De opening staat nu gepland op vrijdag 2 september a.s. Met de school, het sportbedrijf, Plaatselijk Belang en de korfbalvereniging hopen we als voetbalvereniging er in september een mooi feest van te maken.

Als voetbalvereniging hebben we als eerste gebruik gemaakt van onze nieuwe kleedboxen. We waren gewend aan een toilet in de kleedbox. Nu hebben we voor de vier kleedboxen een buitentoilet. Dit bij het terras. Ook de mensen die op ons terras zitten kunnen van dit toilet gebruik maken. En uiteraard ook het publiek.

De buitenberging van het MFC is op de inrichting na zo goed als klaar. Als voetbalvereniging maken we gebruik van deze berging. In deze ruimte is ook de bedieningskast van de verlichting van het trainingsveld en het hoofdveld geplaatst.

Teams

Na alle coronaperikelen is de bal gelukkig weer gaan rollen. De jeugd is onlangs weer op sterkte ingedeeld en speelt wekelijks zijn wedstrijden. We zien volop strijd en plezier bij de jeugd. Dit met wisselende resultaten.

Eerste elftal

Wat betreft de senioren is er voor ons 1ste elftal weinig eer meer te behalen. Trainer, leider en spelers zijn vooral bezig met het nieuwe seizoen. Een seizoen waarbij we met “nieuwe” spelers uit eigen dorp willen proberen bij de middenmoot van de 5de klasse aan te sluiten. Nieuw volgend seizoen is het 7-tal van 18 jaar en ouder. Ze gaan spelen op de vrijdagavond. Dit met allemaal Kompenijster jeugd.

tweede elftal

Het 2de elftal moet er nog vier wedstrijden voetballen dit seizoen. Omdat ONT zich begin deze week teruggetrokken heeft komen de wedstrijden tegen onze vrienden uit Opeinde te vervallen: juist de wedstrijden die we dachten te kunnen winnen.

45+

De 45+ werd recentelijk verdienstelijk 2de op het 45+ toernooi bij RWF. Op vrijdag 13 mei a.s. staat ons eigen 45+ toernooi gepland.

Dames

De dames spelen dit seizoen als combinatieteam samen met de v.v. Drachten en staan momenteel in de subtop van de vierde klasse. Door de vele opzeggingen van onze kant is het aandeel Kompenije beperkt tot drie dames. Wat betreft het volgende seizoen gaan we kijken hoe verder.

Dames zevental

Onder de naam T.F.S. hebben we ook nog een dames zevental . Twee weken geleden hadden ze een toernooi bij ons op het sportcomplex. Het team, aangevuld met dames van de v.v. Drachten, wist die avond al hun wedstrijden te winnen.

Wat betreft het komende seizoen willen we graag verder met een Kompenijster dames zevental. Een zevental waar het plezier voorop staat en waar winnen mooi meegenomen is. Voor dit zevental zijn we op zoek naar vrouwen die bij ons willen komen voetballen. Voor informatie betreffende het damesvoetbal kun je terecht bij bestuurslid Jasmijn Reidsma. Opgave als lid kan via onze website.

Werk in uitvoering op het sportcomplex

Op dit moment is men nog druk bezig met de sloop van het oude pand. Zodra de sloop klaar is begint men met de aanleg van het speelplein. Al deze werkzaamheden zorgen uiteraard voor de nodige overlast op en rond ons sportcomplex.

Het aantal parkeerplaatsen in deze periode is beperkt. Daarom wordt iedereen verzocht zoveel mogelijk lopende of op de fiets naar het sportcomplex te komen. De auto’s kunnen bij de kerk geparkeerd worden op de dagen dat daar geen activiteiten zijn.

Na de zomervakantie, als ook de toegangsweg is aangepast, hopen we dat alle overlast achter de rug is.

Klaverjassen

Normaal gesproken klaverjassen we gedurende de wintermaanden op de 2de vrijdag van de maand. Door de corona maatregelen en tegenvallende belangstelling begin dit jaar hebben we dit seizoen slechts vijf keer zitten klaverjassen. Uiteraard proberen we het in oktober opnieuw.

Winnaar 1ste wedstrijd: Joekie v.d. Mei (8 deelnemers). Winnaar 2de wedstrijd: Johan Paulusma (8 deelnemers). Winnaar 3de wedstrijd: P.P. - Pieter Postma (12 deelnemers) Winnaar zaterdagwedstrijd: Oebele Douma (8 deelnemers) Winnaar 4de wedstrijd: Alfred Maychrzak (4 deelnemers)

Algemene ledenvergadering op 1 juni a.s.

De op dinsdag 14 december jl. geplande algemene ledenvergadering is i.v.m. de toen geldende coronamatregelen afgelast. De ALV staat nu gepland op woensdag 1 juni a.s. Noteer deze datum alvast in je agenda.

Met dank aan.....

Naast de contributie en de inkomsten uit de kantine vormen de sponsorgelden een belangrijke bron van inkomsten voor ons als club. Mede door de jaarlijkse bijdrage van onze sponsoren kunnen we mooie dingen doen binnen de club. Daarom dank aan de vele sponsoren die ons op welke manier dan ook steunen. Hopelijk denken we als lid in deze moeilijke tijden ook aan onze sponsoren. Zij steunen ons en wij steunen hun! Nieuwe bordsponsoren kunnen zich melden bij Frits van der Meer.