Vol vertrouwen naar volgend seizoen!

Gepubliceerd op 7 juni 2022 om 21:08

Bij de start van het afgelopen seizoen wisten we al dat seizoen 2021/2022 een tussenjaar zou worden. Het seizoen werd enigszins teleurstellend, maar ook positief afgesloten! Zo heeft het vlaggenschip in bepaalde wedstrijden zeker meer verdiend maar waren de resultaten helaas teleurstellend. Desondanks zijn wij dan ontzettend trots dat iedereen het afgelopen seizoen er altijd voor is blijven gaan, altijd positief gebleven en de spelers de blik altijd vooruit hebben gehad richting de toekomst. We hebben complimenten gekregen van tegenstanders: “Dochs dat jimme lêste stean fyn ik it ôfgryslik knap dat elkenien der is en gjin ien seurt!”.

Nu het seizoen is afgelopen kan het vizier volledig op het volgende seizoen worden gericht. Het bestuur van voetbalvereniging T.F.S. is verheugd om te kunnen mededelen dat de 30-jarige Robin van Es de nieuwe trainer wordt van TFS. De oud-verdediger had afgelopen seizoen het vlaggenschip al tijdelijk onder zijn hoede en zet dit voort in het komende seizoen. Dit met Sybren Vrijburg als ondersteuner/mentor naast en op het veld.

De naam van Es is zeker geen onbekende in Kompenije. Vader Roberto speelde toentertijd op zondag ook tien jaar in het eerste van TFS. Robin zelf speelde tot zijn vijftiende in de jeugd van TFS en later nog drie seizoenen bij het eerste elftal. Hoewel Robin zelf ook had gehoopt dat hij minstens nog een paar jaar in het eerste had kunnen voetballen is hij nu verheugd dat hij hoofdtrainer wordt van TFS: “Ik heb vanaf kleins af aan altijd al trainer wilden worden, maar dat het zo snel zou gaan had ik niet verwacht.”

De staf van de A-selectie krijgt ondersteuning van de 34-jarige Sybren Vrijburg. De in Kompenije woonachtige Vrijburg was in het afgelopen seizoen jeugdtrainer van Drachtster Boys JO17-1 en gaf te kennen meer tijd wil vrijmaken voor z’n gezin en indien mogelijk graag wat voor de Kompenijster voetbalclub wil betekenen. Bij Drachtster Boys stond Sybren drie avonden als trainer op het voetbalveld en werd er voor de competitie op zaterdags tot aan Katwijk toe gereisd. Sybren gaat zijn vrije tijd nu invullen door de A-selectie te ondersteunen om het voetbal, de club en de staf naar een hoger niveau te tillen.

Verder zijn wij ook zeer content met onze drie nieuwe aanwinsten. Klaas Nijboer, Arjen van der Wijk en Nanne Nijboer die alle drie woonachtig zijn in Kompenije zullen het vlaggenschip komend seizoen versterken. Klaas- en Nanne Nijboer komen over van Feanstars A1 waar het afgelopen seizoen het kampioenschap werd behaald. Arjen van der Wijk komt over van Oerterp 1 en kijkt er naar uit om weer samen met zijn vrienden op zaterdag te voetballen en TFS naar een hoger niveau te tillen. Helaas nemen we ook afscheid van één speler: Eric Leander heeft besloten te stoppen i.v.m. andere interesses. Mooi om te zien is dat zulke jongens desondanks toch betrokken willen blijven bij onze vereniging: “Ot Wouter net kin, meie jimme my altyd freachje as jimme in grinsrjochter nedich hawwe.”

Na 22 gespeelde wedstrijden is het seizoen afgelopen en kijken we met vol vertrouwen tegemoet naar volgend seizoen. Tot slot nog een korte balans van het afgelopen seizoen:
Beste veld: VVT Twijzelerheide
Slechtste veld: TFS en Drogeham
Beste verdediging: Drogeham
Beste aanval: Eastermar
Lekkerste gehaktbal: Eastermar
Meest onvoorspelbare ploeg: Zeester en Surhuisterveen
Verdiende kampioen: Drogeham

Met een prachtig nieuw multifunctioneel centrum hopen we jullie volgend jaar weer te mogen verwelkomen op ’t Trefpunt. Op naar een mooi seizoen in de vijfde klasse!

Henk
2 jaar geleden