De voorbereiding voor 22/23 op volle toeren!

Gepubliceerd op 15 augustus 2022 om 16:11

De voorbereiding voor 22/23 op volle toeren!

Het vlaggenschip is inmiddels alweer drie weken aan het trainen. De bal begint weer te rollen, de nieuwe tenues komen de fabriek uitrollen, de nieuwe trainingsballen glinsteren op het veld en onder leiding van Hoofdtrainer Robin van Es en assistent Sybren Vrijburg wordt er bij de eerste selectie hard getraind om de spelers fit te krijgen en de tactische aspecten in te slijpen.

Met een 22-tal koppige selectie en een drietal "stagiairs" van de JO17 ligt het niveau op de trainingen hoog en straalt het plezier af van de jongens. De één heeft het tijdens de trainingen makkelijker dan de andere maar dat valt natuurlijk ook niet mee als je met een cocktail in de hand 12 dagen lang op het strand van Sunny Beach hebt gelegen.

Inmiddels heeft het Kompenijster vlaggenschip de eerste oefenwedstrijden afgerond. Vorige week dinsdagavond werd er in en tegen De Sweach zondagmiddag geoefend. Tegen de 4e klasser werd er met 6-2 verloren. Verder speelde TFS afgelopen zaterdagmiddag in de hitte bij vv Gorredijk een vriendschappelijke toernooi waarin vier wedstrijden van 25 minuten werden afgerond. Er werd tegen Gorredijk 2 (0-6) en SDS 2 (0-2) verloren. Verder werd er gewonnen van Wispolia (2-0) en Boornbergum (1-0).

In de voorbereiding van het 1e elftal staan er maar liefst nog 4 wedstrijden op het programma waarna er over drie weken de eerste officiële bekerwedstrijd op het programma staat thuis tegen vv Rottevalle 1 om 15:00. Bijgaand een overzicht van de oefenwedstrijden van TFS 1.

Hopelijk tot snel op 't Trefpunt!

#TrochFreonskipSterk #UsKlupInKlupFoarElk